نفت

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد توافق میان کردها و یک شرکت آمریکایی برای سرقت نفت سوریه در راستای نقض قوانین بین المللی و حاکمیت سوریه توسط واشنگتن است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: علاوه بر این آمریکا قصد دارد در چارچوب توافق با نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) دو پالایشگاه نفت سیار را برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از نشتی نفت و فرآورده‌های آن به این نیروها بدهد.

در این بیانیه آمده است: صحبت درباره نقض‌های مکرر قوانین بین المللی توسط آمریکا است. اقدام آمریکا نشان دهنده بی توجهی به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل است که بر احترام به حاکمیت سوریه و استقلال و وحدت آن تأکید دارد.

در این بیانیه آمده است: آمریکایی‌ها تنها به اشغال غیرقانونی سوریه اکتفا نمی‌کنند بلکه در سرقت و غارت منابع طبیعی نیز مشارکت دارند درحالی که می‌دانند این منابع متعلق به مردم سوریه است. همه این اتفاقات در پی افزایش تحریم‌های یکجانبه‌ای است که علیه سوریه اعمال شده و شامل مناطقی نمی شود که خارج از کنترل دولت سوریه است. این تحریم‌ها در خدمت رسانی به سوری‌ها از جکله خدمات سوخت و برق و رساندن دارو و تجهیزات پزشکی مهم و حیاتی در شرایط کرونا مانع ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: فرآورده‌های نفتی منطقه شرق فرات که به صورت غیرقانونی فروخته می‌شود به دست ساکنان نمی‌رسد. همانطور که همواره رسانه‌ها از اعتراضات شهروندان علیه حضور غیرقانونی آمریکا و ظلم نیروهای سوریه دموکراتیک که هیچ توجهی به شرایط ساکنان ندارند خبر می‌دهند. حمایت و تقویت این نیروها توسط آمریکا تنها به تنش داخلی محدود نمی‌شود بلکه خطرات زیادی را درباره امنیت و ثبات منطقه‌ای به دنبال دارد.

روسیه در این بیانیه از این اقدامات ظالمانه و نبود واکنش لازم ابراز نگرانی و تأسف کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها