جعفر سرقینی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل سهمیه‌ها در بازار محصولات فولادی و سامانه بهین یاب وجود دارد که با استفاده از توانمندی تشکل های تخصصی به مشکلات بازار پایان می دهیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جعفر سرقینی افزود: مشکل اختصاص سهمیه‌ها در سامانه بهین یاب، دردی قدیمی است که در مورد بیشتر فرآورده‌ها صدق می‌کند، اما درباره ورق فولادی قبلاً صحبت‌هایی با اتحادیه‌های لوله و پروفیل شده بود که اکنون این اتحادیه برای کمک به وزارتخانه در کنترل بازار ورق فولادی، اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این که این مشکل درخصوص پتروشیمی‌ها تا حدود زیادی برطرف شده است، گفت: اختصاص سهمیه پتروشیمی در سامانه بهین یاب کنترل می‌شود یعنی وقتی سهمیه را براساس بهین یاب تحویل می‌گیرند کنترل‌های لازم صورت می‌گیرد و سخت گیری بیشتر است.

سرپرست وزارت صمت افزود: می‌خواهیم درباره فولاد و به ویژه ورق فولادی هم اتفاقی مشابه پتروشیمی در سامانه بهین یاب بیافتد، زیرا در مورد محصولاتی مانند شمش و اسلب، کنترل‌های بعدی راحت‌تر است و خریداران آن در مقایسه با خریداران ورق فولادی، محدود هستند.

سرقینی گفت: درخصوص ورق فولادی، هم خریداران بسیار زیاد و متنوع هستند و هم کنترل آن برای ما سخت است از این رو بنا داریم به موضوع سهمیه ورق فولادی در سامانه بهین یاب، سامان بدهیم.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره که چرا درباره محصولات آجیل و خشکبار که تولید داخل دارند، ثبت سفارش واردات صورت می‌گیرد؟ افزود: برنامه ما آن است که کالایی که تولید داخل دارد در اولویت ثبت سفارش و تأمین ارز نباشد.

سرپرست وزارت صمت گفت: محصولاتی مانند آجیل و خشکبار در فهرست دو و سه گروه‌های کالایی بوده، اما با مجوزی که از دستگاه‌های مربوط خواهیم گرفت در این فهرست‌ها تجدید نظر خواهیم کرد و کمترین ارز ممکن را برای واردات کالاهایی که مشابه داخل دارند اختصاص خواهیم داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها