دو نماینده

هفته گذشته برای نخستین بار یک ملک تجاری در بورس کالای ایران عرضه و مورد معامله قرار گرفت و از بازار سرمایه خبر می رسد که عرضه های بعدی ملک نیز در راه است؛ از طرف دیگر راه اندازی معاملات اوراق سلف موازی مسکن و پیش فروش متری مسکن در قالب این اوراق در دست اجراست که دو نماینده مجلس، ورود مسکن به بورس کالا را در جهت تعادل قیمت و امکان سرمایه گذاری مردم با سرمایه اندک در بازار ملک مثبت ارزیابی می کنند.

فرصت مناسب عرضه مسکن در بورس

به گزارش «کالاخبر»؛ در همین زمینه محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس به خبرنگار میزان گفت: با توجه به اینکه مردم رفته رفته در حال آشنایی با بازار سرمایه هستند، فرصتی مناسب فراهم است تا از ظرفیت های بورس کالا برای بهبود بازار مسکن استفاده شود که توجه وزارت راه و شهرسازی و بورس کالا برای حمایت از مردم و جوانان در اتفاقی مثبت در حوزه مسکن است. 

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به طرح پیش فروش متری مسکن در بورس کالا اشاره کرد و گفت: امروز جوانان به دلیل رشد مداوم قیمت ها در خرید مسکن مشکل دارند و عرضه متری مسکن در بورس کالا با شرایط مشخص و نظام مند می تواند برای مردم جذاب بوده و به بخشی از مشکلات فعلی از جمله قدرت پایین جوانان برای خرید مسکن کمک کند. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه تعادل قیمت مسکن در فضای شفاف به مراتب بهتر از بازار غیررسمی محقق می شود، اظهار داشت: یکی از معضلات فعلی معاملات بازار مسکن، نبود شفافیت قیمت و امنیت در مبادلات است اما با ورود مسکن در بورس کالا به شکل حراج یا پیش فروش متری، هم مصرف کنندگان و هم سرمایه گذاران امکان حضور در فضایی شفاف را پیدا می کنند و مکانی نیز برای سرمایه گذاری جوانان با وجود سرمایه های اندک آن ها در بازار ملک فراهم می شود. همچنین این اتفاق یعنی پیش فروش مسکن در بورس با انتشار اوراق سلف، باعث سهولت روند تامین مالی، رشد پروژه ها و افزایش اشتغال در حوزه مسکن می شود و به نفع اقتصادمان نیز خواهد بود. 

کمک به خانه دار شدن نسل جوان

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در این باره گفت: عرضه هر کالایی در بورس کالا موجب شفاف سازی قیمت می شود و با توجه به مشکلات موجود در حوزه مسکن و قیمت ها، اگر در عرضه مسکن در بورس و همچنین اعلام پیش فروش متری مسکن دقت نظر وجود داشته باشد، مردم می توانند با سرمایه های اندک در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند. 

این نماینده مجلس افزود: باید از پتانسیل بورس کالا برای عرضه مسکن به گونه ای استفاده شود که به خانه دار شدن نسل جوان منتهی شده و هر فرد با سرمایه اندک بتواند به مرور صاحب خانه شود. 

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: از طرح های توسعه ای که امروز در بازار سرمایه اجرایی می شود باید حمایت کرد تا شاهد توسعه و تنوع خدمات رسانی به جامعه از سوی بازار سرمایه بود. از این رو در حوزه کالاها نیز باید به بورس کالا اعتماد و از ابزارهای مالی آن استفاده کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها