سلف موازی استاندارد پلی اتیلن پتروشیمی جم

پتروشیمی جم امروز سه شنبه ۴ شهریور ماه به منظور تامین مالی ۵۰۰۰ میلیارد ریالی، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ در بورس کالای ایران کرد که کل این اوراق با استقبال سرمایه گذاران به فروش رسید تا این تامین مالی تنها در یکساعت و با موفقیت صورت پذیرد.

به گزارش «کالاخبر»، براساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، طی معاملات روز جاری سه میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۱۸ قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ شرکت پتروشیمی جم، در نماد «عپلی جم» با قیمت پایه یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۰ ریال عرضه شد و سرمایه گذاران کل این اوراق را خریدند.

این گزارش می افزاید، هر قرارداد سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین تزریقی پتروشیمی جم معادل ۱۰ کیلوگرم محصول و معاملات ثانویه آن نیز از فردا ۵ شهریور۱۳۹۹ آغاز شده و تا تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد و حداقل سفارش انباشته.

در اطلاعیه آمده است که بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۳۷ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی دو ساله حداقل ۳۷ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت پتروشیمی جم نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت « ۱۳۸ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند، بازدهی دوساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۳۸ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق دو سال پس از عرضه اولیه بوده و دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از تاریخ سررسید اوراق و حداقل اوراق جهت تسویه فیزیکی ۲۰۰۰ قرارداد معادل ۲۰ تن محصول است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها