خداداد غریب پور

خداداد غریب پور در ارتباط زنده تصویری با رییس جمهور گفت: امروز و با افتتاح کارخانه احیای مستقیم اردکان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور به ۳۶.۳ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، غریب پور که به مناسبت هفته دولت، در هفته دهم «پویش ملی تولید، تدوام امید» و آیین افتتاح بزرگترین کارخانه احیای مستقیم بخش خصوصی در اردکان حضور یافته، تصریح کرد: سال گذشته ۲۷.۹ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شد که حاصل آن تولید ۲۷ میلیون تن فولاد خام بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: از این رقم ۱۲ میلیون تن فولاد به خارج کشور صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات فولاد یکی از اقداماتی است که دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر خام فروشی را برطرف می کند.

وی ارزش صادرات فولاد را ۴ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: تدابیر ستاد ملی مقابله با کرونا تاثیر بسزایی در رشد تولید و صادرات داشته است که ضروری است از این تدابیر تقدیر شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: سال قبل میزان صادرات فولاد ۳۷ درصد و مس دو برابر رشد پیدا کرد.

وی درباره ویژگی های کارخانه فولاد اردکان گفت: تکنولوژی تولید آهن اسفنجی این واحد میدرکس است که با سرمایه گذاری ۷۵ میلیون دلار و ۸۵۰ میلیارد تومان و توسط شرکت های داخلی راه اندازی شده است.

به گفته غریب پور، اشتغال مستقیم این کارخانه ۵۰۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم آن ۲ هزار نفر است.

وی افزود: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی، موردی از ابتلا به کرونا در این کارخانه یافت نشده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو همچنین درباره آمار انجمن جهانی فولاد گفت: طبق گزارش جدید این موسسه، در شرایطی که تولید جهانی فولاد در هفت ماه ۲۰۲۰ بیش از ۵ درصد کاهش یافته ایران رشد تولید ۱۰ درصدی را رقم زده است.

وی تأثیر اقدامات ستاد ملی مقابله با کرونا را ارزشمند دانست و تصریح کرد: ⁦مجموعه اقداماتی که دولت در حوزه تولید انجام داده نه تنها به بی اثر شدن تحریم ها کمک کرده که سبب رشد صادرات معدن و صنایع معدنی شده که نتیجه تدابیر دولت و رییس جمهور است.

غریب پور افزود: میزان رشد تولید در چهار ماه ابتدای امسال در بخش فولاد خام ۹ درصد، آهن اسفنجی ۱۲ درصد و مس یک درصد بوده است.

وی تاکید کرد: جهش تولید و صادرات دغدغه مقام معظم رهبری را نیز برطرف می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها