Gold-Bars-Investor-in-the-Family.jpg

تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری آی ای جی پیش بینی می کنند که قیمت هر اونس طلا تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۲۳۰۰ دلار خواهد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موسسه سرمایه گذاری آی ان جی در دهمین گزارش چشم انداز بازار طلا اعلام کردند: افزایش چشمگیر قیمت طلا در سه ماه نخست ۲۰۱۶ میلادی، در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. قیمت طلا از سال ۲۰۱۳ میلادی روندی نزولی را آغاز کرده ولی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اتخاذ نرخ بهره منفی از سوی برخی از بانکهای مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان نیز تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را افزایش داده است.

این گزارش افزود: نگرانی های مربوط به افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی نیز موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود به بازار طلا روی آورند.

فدرال رزرو آمریکا که در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است، از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و همه پرسی بریتانیا مانع از آن شده است تا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت جهانی طلا که در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۱۹۲۰ دلار رسیده بود، اکنون به سطح بالاتر از ۱۳۰۰ دلار تثبیت شده است. قیمت طلا سال گذشته به کمتر از ۱۱۰۰ دلار رسیده بود.

موسسه آی ای جی افزود: ناکامی بانکهای مرکزی جهان برای برقراری ثبات در بازارهای مالی و بهبود رشد اقتصادی موجب شده است تا اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی سلب شود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۲۳۰۰ دلار افزایش یابد. تشدید بحران بدهی در برخی کشورهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند سرآغاز بحران دیگری در عرصه اقتصاد بین المللی باشد.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

 

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها