واله برزیل

واله برزیل تولید سنگ آهن با کیفیت خود را با ظرفیت سه میلیون تن در سال در پایانه انتقال سنگ معدن شولانگو چین آغاز کرده است. این واحد با همکاری بندر نینگبو ژوشان در حال تولید محصولی کاملاً جدید به نام GF۸۸  است و بخشی از سنگ آهن را به عنوان ماده اولیه تولید این محصول به کار برده و مابقی را به صورت گندله به بخش فولاد چین عرضه می نماید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، واله اظهار می کند که GF۸۸  یک راه حل سازگار با محیط زیست برای تولید گندله ارائه می دهد، ضمن اینکه رضایت مشتریان را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای جلب می نماید.

GF۸۸ یک محصول معدنی واقعا سبز است که از درصد بالای آهن، ناخالصی های کم و مقاومت بالا در برابر احتراق برخوردار است. همچنین تولید این محصول طی یک فرآیند منحصر به فرد، ابتکاری و سازگار با محیط زیست انجام می گیرد که نیازی به گرمایش یا آب نداشته و ضایعات نیز ندارد. 

علی رغم چالش های ناشی از بیماری همه گیر covid-۱۹، تیم های فنی در برزیل و چین، ضمن حفظ سلامتی و ایمنی به عنوان اولویت های اصلی برای پیشبرد این پروژه سنگ آهنی در شولانگو با یکدیگر همکاری می کنند.

در حالی که کارخانه های فولاد در کشورهای دیگر به دلیل تقاضای ناچیز کوره های انفجار را تعطیل کرده اند، تولید فولاد در چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، با سود بالا و اقدامات محرک دولت تقویت شده است.

با این حال، این کشور در تلاش است تا انتشار کربن را در صنعت به حداقل برساند. یک روند آلاینده تولید فولاد، شامل اضافه کردن ذغال سنگ به سنگ آهن برای ساختن فولاد آلیاژی است که تا ۹ درصد تولید گازهای گلخانه ای جهان را باعث می شود. گفته می شود محصول جدید واله می تواند به کاهش این آلودگی کمک کند، زیرا استفاده از این گندله ها در ساخت فولاد باعث کاهش انتشار دی اکسید گوگرد و اکسید نیتروژن می شود.

واله، بزرگترین شرکت معدن سنگ آهن در جهان، همچنین بزرگترین تولیدکننده گندله است. این شرکت که مستقر در ریو دوژانیرو است در سال ۲۰۱۶ با گروه NZP برای راه اندازی تولید GF۸۸ در دسامبر سال گذشته وارد همکاری شد. این غول معدن اخیراً متعهد شده است که حداقل ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند تا میزان انتشار مستقیم و غیرمستقیم گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳۳ درصد کاهش دهد، ضمن اینکه قصد همکاری با توافق نامه پاریس تا سال ۲۰۵۰ را نیز در برنامه خود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها