آهن اسفنجی

بررسی عملکرد واحد های تابعه سازمان ایمیدرو و شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی گویای تولید ۱۲ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۱۷ تن آهن اسفنجی در ۵ ماه ابتدایی امسال است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا برپایه جداول آماری عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، فولاد هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، فولاد خراسان، ذوب آهن، فولاد میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی ریز، آهن وفولاد ارفع، آهن و فولاد گل گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت در مرداد ماه امسال مجموع عملکرد این واحدها رقم دو میلیون و ۲۷۳ هزار و ۳۷۱ تن را نشان می‌دهد که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته پنج درصد افت دارد.

 قرار است، امسال براساس اهداف کمی زنجیره فولاد میزان تولید آهن اسفنجی به ۳۳ میلیون تن برسد که دستیابی به این مهم زمینه تحقق تولید حداقل ۳۰ میلیون تن فولاد را فراهم می‌سازد.

بررسی عملکرد شرکت‌های یاد شده در زمینه آهن اسفنجی نشان می‌دهد بیشترین رشد عملکرد پنج ماهه ۹۹ را فولاد بافت با ۱۳۸ درصد ثبت کرد و بالاترین میزان تولید نیز در این مدت مربوط به فولاد مبارکه با رقم سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۴۷ تن بود.

علاوه براین فولاد مبارکه نزدیک به ۲۵ درصد کل تولید آهن اسفنجی را در دوره این گزارش به خود اختصاص داد.

همچنین در مرداد ماه نیز بالاترین میزان رشد تولید آهن اسفنجی مربوط به میدکو با رقم ۲۲۸ درصد ثبت شد، ضمن اینکه فولاد مبارکه با رقم ۵۴۶ هزار و ۹۷۹ تن بیشترین تولید آهن اسفنجی را به خود اختصاص داد و در عین حال ۲۴ درصد کل تولید را در پنجمین ماه سال جاری از آن خود ساخت.

 ایران اکنون در زمینه تولید فولاد در جایگاه دهم  جای گرفته و برپایه آمارهای انجمن جهانی فولاد در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۰ در زمینه آهن اسفنجی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده معرفی شد.

آمار صادرات آهن اسفنجی 

کارنامه صادرات آهن اسفنجی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز روند افزایشی را ثبت کرد و آمار ۱۳۹۷ حجم صادرات آهن اسفنجی را رقم ۵۳۳ هزار تن نشان داد که با رشد ۷۷ درصدی در سال ۹۸ به ۹۴۲ هزار تن رسید.

میزان مصرف ظاهری آهن اسفنجی پارسال برابر با ۲۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن بود و رشد چهار درصدی در مقایسه با سال ۹۷ که بالغ بر ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن بود، ثبت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها