photo_2016-06-28_10-01-32.jpg

رییس بورس کالای پاکستان معتقد است، دادوستد کالاها از طریق بورس های کالایی علاوه بر نظامند و شفاف شدن روند معاملات، می تواند بر قیمت های منطقه ای نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رییس بورس کالای پاکستان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان گفت: ایران و پاکستان دارای روابط و نقاط مشترک بسیاری هستند و امروز با امضای این تفاهمنامه همکاری فرصتی جدیدی پیش روی اقتصاد دو کشور قرار گرفته است.

اعجاز علی شاه با بیان اینکه می توان با توسعه مبادلات و روابط میان بورس های کالایی دو کشور به دستاوردهای بزرگی در اقتصاد رسید، افزود: سابقه معاملات انواع محصولات کشاورزی همچون برنج، شکر، گندم و ... به همراه وجود بازارهای مشتقه در بورس کالای پاکستان وجود دارد و در نظر داریم تا بخشی از تجارت و مبادلات کالایی مورد نیاز دو کشور را از طریق بورس ها تجربه کنیم.

رییس بورس کالای پاکستان اظهار داشت: این معاملات می تواند به صورت فیزیکی یا بر پایه ابزارهای نوین مالی انجام شود و به مرور گسترش یابد.

به گفته وی، دادوستد کالاها از طریق بورس ها علاوه بر نظامند و شفاف شدن روند معاملات می تواند بر قیمت های منطقه ای نیز تاثیرگذار باشد.

علی شاه در پایان از مسوولان بازار سرمایه ایران دعوت کرد تا با حضور هیاتی به بازار سرمایه پاکستان، علاوه بر تسریع اجرای ارتباطات میان بورس کالای ایران و پاکستان، زمینه های افزایش روابط بین بازار سهام ایران و پاکستان نیز بررسی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها