آلومینیوم

رقابت تولیدکنندگان آلومینیوم برای تولید سبز و آلومینیوم کم کربن ممکن است باعث شکست آنها در بازار شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایراسین، آلومینیوم به دلیل وزن سبک و استحکامی که دارد، یکی از مواد انتخابی پیشگام برای استفاده در ساخت خودروهای الکتریکی است؛ زیرا تولید خودرو با استفاده از آلومینیوم باعث افزایش ایمنی نیز می شود.

در واقع، آلومینیوم نه تنها به دلیل نقشی که در صنعت در حمل و نقل دارد، به دلیل استفاده در منابع انرژی تجدید پذیر، به ویژه صفحات خورشیدی، یکی از فلزات مهم در انقلاب سبز خواهد بود.

براساس گزارش ماینینگ، حال مسئله ای که وجود دارد و کار را کمی برای تولید آلومینیوم سخت می‌کند این است که ساخت این فلز با تولید کربن و گازهای گلخانه ای همراه است. در واقع این بخش تقریبا ۳ درصد از انتشارات گازهای جهانی را تشکیل می دهد. اکنون رقابت برای تولید آلومینیوم کم کربن در حالی است که تولیدکنندگان به دنبال تمایز محصول خود در فضای تغییر مصرف کننده هستند.

این شکاف گسترده بین آلومینیوم "سبز" و "سیاه" باعث می شود مدل قیمت فعلی بازار شکسته شود زیرا ذوب آلومینیوم یک کار با انرژی زیاد است، ردپای کربن هر تولیدکننده در درجه اول با استفاده از منبع تغذیه تعیین می شود. برای مثال زغال‌سنگ در تولید این محصول در رتبه بالایی قرار گرفته و بعد از آن گاز بوده و اما تولید اکسیژن از این محصول بسیار پایین است.

برای نمونه می‌توان به صحبت‌های یکی از تولیدکنندگان آلومینیوم اشاره کرد: طبق گفته Antti Koulumies، معاون رئیس خط تولید تجهیزات آلومینیوم Metso Outotec، متوسط تولید حدود ۱۰ تن کربن در هر تن آلومینیوم تولید شده است اما دامنه جهانی آن می تواند از ۴ تا ۱۸ تن باشد.

Koulumies گفته است که بهره وری انرژی این بخش در قرن حاضر بدتر شده است، زیرا بخش عمده ای از تولید آلومینیوم در جهان در کشور چین انجام می شود؛ جایی که زغال‌سنگ منبع اصلی انرژی است و در نتیجه مزان تولید گازهای مضر برای محیط زیست نیز افزایش می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش