پتروشیمی

نمایندگان شرکت های بزرگ پتروشیمی اعتقاد دارند که تقاضا برای محصولات پتروشیمی در دهه‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، کارشناسان صنعت نفت و گاز در یکی از میزگردهای کنفرانس سالانه نفت آسیا-اقیانوسیه (APPEC ۲۰۲۰) روز سه‌شنبه (۲۵ شهریورماه) اعلام کردند که افزایش تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی همچنان ادامه خواهد یافت اما به دلیل استفاده بیشتر از مواد بازیافتی به عنوان ماده اولیه، به نظر می‌رسد این بخش در زمینه دریافت خوراک نتواند کمک شایانی به صنایع بالادستی نفت و گاز کند.

براساس گزارش پلاتس، ماریا ویکتوریا زینگونی، مدیر بخش بازرگانی و مواد شیمیایی و رئیس واحد برق و گاز شرکت اسپانیایی رپسول در این باره گفت: تقاضای برای محصولات پتروشیمی در دهه‌های آینده ادامه می‌یابد و ما در آینده نزدیک شاهد اوج مصرف نخواهیم بود.

با این اوصاف، کارشناسان صنعت پتروشیمی بر این باورند که نحوه تولید پتروشیمی‌ها در آینده به طور چشمگیری تغییر می‌کند و آنها برای تامین خوراک خود پشتیبانی محدودی از بخش بالادست نفت خواهند داشت.

مایکل اسپیتزبارت، معاون امور نفت خام و مدیریت ریسک شرکت اتریشی اوم‌ام‌وی گفت: امروز، ما دارای نسبت مواد اولیه سوخت‌های فسیلی حدود ۹۸ درصد هستیم ، بنابراین تقریباً همه مواد اولیه صنعت پتروشیمی از منابع جدید تأمین می شود.

وی ادامه داد: بی‌گمان مواد اولیه بازیافتی بیشتری به زنجیره ارزش وارد می‌شود. مطالعات انجام شده توسط مشاوران برآورد می‌کنند که این نسبت در بلندمدت به ۶۰ درصد می‌رسد، بنابراین بی‌شک روند باید به سمت اقتصاد دایره‌ای باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها