petroshimi-.jpg

حجم معاملات محصولات پلیمری طی هفته گذشته در بورس کالای ایران به ۴۱ هزار و ۱۰۷ تن بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بررسی ها نشان می دهد، پی وی سی ها و پس از آنها پلی اتیلن های ترفتالات در گروه محصولات پر توجه بازار پتروشیمی به شمار می روند.

به طوری که این کالاها اکثرا با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند، به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، قرار داشتن در فصل مصرف پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و همچنین مشکلات تولید در پتروشیمی های تولید کننده پی وی سی از دلایل افزایش حجم تقاضا برای خرید این محصولات است.

به این ترتیب پی وی سی ۶۵ پتروشیمی بندرامام که به صورت سلف و با حجم ۳۰۱۴ تن عرضه شده بود، ۸۷۳۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۱۵ تومان رقم خورد. پی وی سی پتروشیمی غدیر هم ۳۵۰۰ تن عرضه و ۸۲۶۰ تن تقاضا داشت و با میانگین نرخ ۳ هزار و ۳۱۲ تومان خریداری شد. پتروشیمی آبادان هم غایب بازار پی وی سی بود.

با این حال علاوه بر پی وی سی ها، پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی نیز از محصولات مورد توجه بازار بودند، به طوری که گرید ۸۲۱ و ۷۸۵ با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفتند، پلی اتیلن ترفتالات بطری گرید ۸۲۱ که به میزان ۲۰۰۲ تن عرضه شده بود، ۱۸۵۶۸ تن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۳۴ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۴۴۸ تومان رقم خورد. البته گرید ۷۸۵ نیز که به میزان ۳۰۱۴ تن عرضه و ۵۱۰۴ تن تقاضا داشت، اما نهایتا با قیمت پایه یعنی ۲ هزار و ۹۸۶ تومان خریداری شد. گرید ۶۴۱ نساجی هم که ۵۰۶ تن عرضه داشت، با ۱۲۱۰ تن تقاضا روبه رو شد، قیمت پایه آن ۲ هزار و ۷۰۰ و نرخ خرید آن هم ۲هزار و ۸۰۰ تومان رقم خورد. گرید ۶۴۵ که به میزان ۵۰۶ تن عرضه شده بود، ۹۴۶ تن تقاضاداشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت خرید آن هم ۳ هزارو ۲۸۵ تومان بود.

پس از پلی اتیلن های ترفتالات هم، پلی اتیلن های سبک فیلم برای خریداران جذاب بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها