13426_orig.jpg

طی هفته منتهی به ۱۰ تیرماه، بالغ برز ۳۶۵ هزار و ۵۴۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال در بورس کالای ایران داد و ستد شد که که از نظر حجم معاملات ۱۲ درصد افزایش و از نظر ارزش، ۴ درصد کاهش را در مقایسه با هفته ماقبل تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی هفته مذکور، در تالار محصولات صنعتي و معدني، ۱۲۹هزار و ۶۶۴ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۲ هزار و ۵۸۹ ميليارد ريال معامله شد.

گفتنی است در تالار مذکور، ۱۲۱ هزار و  ۳۹۰ تن انواع فولاد، ۴ هزار و ۸۹۵ تن انواع مس،۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲ هزار و ۲۹۰ تن آلومینیوم، ۸۰ تن کنسانتره مولیبدن و یک هزار تن سیمان از سوی مشتریان خريداري شد.

این گزارش همچنین حاکی است، در دو بخش داخلي و صادراتي تالار فرآورده هاي نفتی و پتروشيمي، ۲۱۴ هزار و  ۴۵۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۰۹ ميليارد ريال به فروش رسید که نشان از رشد ارزش ۵۳ درصدی حجم و ۹ درصدی ارزش معاملات این تالار است؛ در اين تالار، ۷۳ هزار و۳۶۳  تن انواع قير، ۴۵ هزار و ۴۱ تن مواد پليمري، ۵۲ هزار و ۳۷۰ تن وکيوم باتوم، ۲۳هزار  تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۳۲۲ تن مواد شيميايي، ۳۵۰ تن عایق رطوبتی، ۳۵ هزار و ۳ هزار تن گوگرد و  ۱۰تن گاز آرگون معامله شد.در این تالار افزایش حجم معاملات برای گروه های کالایی وکیوم باتوم، لوب کات، قیر و عایق رطوبتی ثبت شد.

 

رشد ۶۳ درصدی معاملات جو دامی

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۵ هزار و ۷۰۰تن شکرسفید،۱۳۸تن برنج،  یک هزار و ۲۵۰ تن ذرت و۱۳ هزار و ۷۲۴ تن جو دامی بود که حاکی از معاملات جو دامی در قالب طرح قیمت تضمینی در بورس کالا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها