• ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 43829
نفت

در حالی که وقوع طوفان در خلیج مکزیک موجب توقف بخشی از تولید نفت آمریکا شده و در عین حال احتمال بازگشت نفت لیبی به بازار و ادامه نگرانی ها از شیوع کرونا بازار را همچنان تحت شعاع خود قرار داده است، قیمت نفت امروز شاهد نوسان محدودی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ سنت کاهش به ۴۳ دلار و ۱۲ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۳ سنت افت به ۴۱ دلار و ۸ سنت رسید.

براساس گزارش رویترز، شرکت رویال داچ شل بخشی از تولید نفت خود را متوقف کرده و شروع به تخلیه کارکنان خود از یکی از سکوهای خود در خلیج مکزیک نموده است.

پیش بینی شده که وقوع طوفان گرمسیری بتا موجب بارندگی ۳۰ سانتیمتری در بخش های ساحلی تگزاس و لوئیزیانا شود. این بیست و سومین طوفانی است که در سال جاری میلادی سواحل آتلانتیک را در می نوردد.

تولیدکنندگان نفت و گاز در روزهای پایانی هفته مشغول از سرگیری فعالیت های تولیدی خود پس از طوفان هفته گذشته سالی بودند. حدود ۱۷ درصد تولید نفت فراساحلی آمریکا در خلیج مکزیک و حدود ۱۳ درصد تولید گاز این کشور روز شنبه به دلیل وقوع طوفان سالی متوقف شده بود.

در لیبی، شرکت ملی نفت این کشور حالت فورس ماژور را در مورد بنادر و تاسیسات نفتی ای که محاصره آنها موقتا برداشته شده لغو کرده اما گفته که وضعیت فورس ماژور در مورد سایر تاسیساتی که همچنان در اختیار گروه های مخالف است ادامه دارد.

تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «بازار به سختی می تواند از عهده هضم عرضه بیشتر بر بیاید.»

شیوع مجدد ویروس کرونا در جهان نیز مانع از افزایش تقاضا برای انرژی شده است. بر اساس آمارها تاکنون بیش از ۳۱ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار کشته ها به حدود ۹۶۰ هزار نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها