نفت

وزیر نفت هند اعلام کرد کشورش در ماه های آوریل و مه ۲۰۲۰ از قیمت پایین نفت در بازارهای بین المللی استفاده کرده و ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت خام با قیمت ۱۹ دلار در هر بشکه خریداری کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت نفت و گاز طبیعی هند اعلام کرد این کشور از قیمت پایین نفت خام در اوایل سال جاری میلادی برای پر کردن ذخایر استراتژیک خود استفاده کرده و نفت را با قیمت ۱۹ دلار در هر بشکه خریداری کرده است. به این ترتیب ۷۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی شده است.

براساس گزارش اویل پرایس، این وزارتخانه طی بیانیه‌ای از قول دارمندرا پرادهان، وزیر نفت کشور اعلام کرد:«هند در ماه های آوریل و مه ۲۰۲۰ از قیمت پایین نفت در بازارهای بین المللی استفاده کرده و ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت خام خریداری کرده است. به این ترتیب سه منبع ذخایر استراتژیک نفت کشور در ویشاخاپاتنام، مانگالودر و پادور پر شده‌اند».

 متوسط قیمت نفتی که هند در ماه های آوریل و مه خریداری کرده برابر با ۱۹ دلار در هر بشکه بود، در حالیکه هر بشکه نفت خام در ژانویه ۲۰۲۰، ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شد. وزارت نفت هند اعلام کرد این کشور به خاطر سقوط قیمت نفت در آغاز سه ماهه دوم سال جاری میلادی، ۶۸۵.۱۱ میلیون دلار از واردات نفت خام سود کرده است.

 هند هم مانند چین که بزرگترین وارد کننده نفت دنیاست، از قیمت بسیار پایین نفت در ماه آوریل برای پرکردن ذخایر خود استفاده کرد. به این ترتیب هند به خاطر قیمت بسیار پایین نفت و واردات کمتر در نتیجه کاهش تقاضا برای سوخت، از آوریل تا ماه جولای نسبت به سال گذشته در همین دوره هزینه بسیار کمتری برای خرید نفت پرداخت کرده است. هند در این دوره ۵۷.۵ میلیون تن نفت خام وارد کرد در حالیکه سال گذشته ۷۴.۹ میلیون تن وارد کرده بود.

 تقاضای سوخت در هند ۶۰ درصد طی قرنطینه های اولیه در کشور کاهش یافت و در ماه اوت با وضع دوباره قرنطینه ها و کاهش حمل و نقل و فعالیت های اقتصادی به پایین ترین رقم از ماه آوریل رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها