-2075.jpg

میزان تولید جهانی مس تصفیه شده (کاتد) طی ۳ ماهه نخست ۲۰۱۶ میلادی، ۵.۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: تولیدکنندگان جهانی مس طی ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۵ میلیون و ۸۰۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تن بود.

بنا به این گزارش، میزان تولید معادن مس جهان طی ۳ ماهه نخست میلادی (ژانویه، فوریه و مارس)، به حدود ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار تن رسید. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی (۴ میلیون و ۵۷۴ هزار  تن)، ۴.۷ درصد رشد نشان می دهد.

از این میزان، ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۹۵۳ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، ۴۵۰ هزار و ۳۰۰ تن «آفریقا»، ۴۳۹ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۲۵۰ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

 در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۵ میلیون و ۷۵۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تن)، حاکی از رشد ۴.۹ درصدی است.

 بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که طی سال های اخیر با روند شدید کاهشی (از حدود ۱۰۱۴۰ دلار در تن به حدود ۴۶۰۰) مواجه بوده، طی روزهای اخیر کمی افزایش را تجربه کرده و به ۴۷۹۹ دلار در تن رسیده است.

منبع: ایمیدرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها