گواهی

بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ شاهد معامله ۵۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۲۴۷ گواهی مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۳۵ هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال بود.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات نیمه نخست امسال در بازار گواهی سپرده کالایی معامله گران شاهد معامله بیش از ۳۷ میلیون و ۸۵۵ میلیون گواهی سپرده زعفران نگین به ارزشی بیش از ۳۵۳۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون ریال بودند که این رقم از نظر حجمی بیشترین سهم را در میان سایر دارایی ها به خود اختصاص داد.
بیش از دو میلیون و ۷۲۳ هزار گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی بیش از ۱۹۱ میلیارد و ۸۹۲ میلیون ریال خرید و فروش شد.
در جریان معاملات این بازار ۵۴۰ هزار و ۷۱۳ گواهی سپرده پسته نیز به ارزشی نزدیک به ۵۳۵ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
معامله گران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه امسال نیز تعداد ۲۰۱ هزار و ۱۶۸ گواهی سپرده زیره سبز را نیز خریدند که در پی این معاملات ارزش ۸۳ میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد.
خرید و فروش ۱۱ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۸۷۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز بالاترین ارزش معاملاتی را در بین سایر دارایی های پایه به ثبت رساند. به طوری که ارزش معاملات این دارایی پایه در نیمه نخست امسال به رقم ۳۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال رسید تا سکه طلا ۸۸ درصد از کل ارزش معاملات ۶ ماهه بازار گواهی سپرده کالایی را به خود اختصاص دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها