نفت برنت

همزمان با خیز مجدد کرونا در کشورهای مختلف جهان و در حالی که عرضه نفت رو به افزایش است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و افت هفتگی بیش از ۲ درصدی را پشت سر گذاشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، همزمان با خیز مجدد کرونا در کشورهای مختلف جهان و در حالی که عرضه نفت رو به افزایش است، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود و افت هفتگی بیش از ۲ درصدی را پشت سر گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲ سنت معادل ۰.۰۵ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۹۲ سنت رسید. نفت برنت در این هفته شاهد کاهش ۲.۹ درصدی بود. نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۶ سنت معادل ۰.۱۵ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۲۵ سنت رسید. در این هفته نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا شاهد کاهش ۲.۱ درصدی بود.

فیل فلین تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو اظهار داشت: «ترس از موج دوم شیوع کرونا و تاثیر کاهشی ان بر میزان تقاضا سبب شده تا قیمت ها در بازار نفت رو به کاهش بگذارد.»

در آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان میزان مبتلایان به کووید۱۹ در غرب میانه افزایش یافته و در نیویورک احتمال وضع مجدد محدودیت های کرونایی وجود دارد. تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

در سایر کشورها نیز تعداد مبتلایان روزانه به ارقامی بی سابقه رسیده است و این در حال تاثیرگذاری بر مصرف انرژی است. از جمله در هند میزان مصرف نفت پالایشگاه ها طی ماه اوت حدود ۲۶ درصد نسبت به اوت سال گذشته کاهش داشته که بیشترین افت در طی ۴ ماه گذشته به شمار می رود.

در عین حال نفت بیشتری طی هفته های آتی وارد بازار خواهد شد. تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ سپتامبر با ۶ مورد افزایش به ۲۶۱ سکو رسید. لیبی اخیرا تولید نفت خود را افزایش داده و شرکت شل اولین تانکر مورد نیاز برای بارگیری نفت خام از بندر زوئیتینای این کشور را اجاره کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها