• ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 44065
نفت

در حالی که نگرانی ها از افت تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا بر احتمال دستیابی به توافقی بین کاخ سفید و قانون گذاران دموکرات در مورد یک بسته محرک مالی جدید سایه افکنده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری‌تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال، امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۳۸ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۴۷ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز دوشنبه شاهد افزایش حدودا یک درصدی بود.

در حالی که قانون گذاران دموکرات از یک بسته جدید ۲.۲ تریلیون دلاری مقابله با اثرات کرونا رونمایی کرده اند که به گفته رئیس مجلس نمایندگان یک اقدام مصالحه جویان به شمار می رود، بازار کالاهای خام اوایل امروز شاهد افزایش قیمت بود.

استفن اینز تحلیلگر موسسه اکسی کورپ در این باره گفت: «اگر این اتفاق رخ دهد، تقاضای برای نفت در آمریکا در این برهه حساس افزایش خواهد یافت و می تواند قیمت ها را به سطح قبل از ماه سپتامبر برساند.»

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در ماه اوت و به دلیل خوش بینی نسبت به رشد تقاضا و پایبندی بالای تولیدکنندگان به توافق کاهش تولید به بالاترین رقم ها از اوایل ماه مارس رسیده بود، اما پس از آن به دلیل نگرانی ها از افت تقاضا حدود ۳ دلار افت کرد.

در جدیدترین خبر منفی ناشی از کرونا، در استان کبک کانادا محدودیت های جدیدی برای کسب و کارها اعلام شده و در اونتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا شمار مبتلایان روزانه به ۷۰۰ نفر رسیده است. همچنین میزان واردات نفت ژاپن، چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان در ماه اوت حدود ۲۶ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها