7c6b7c7ffddb8606dd106aa4f73f7a36.jpg

هفته گذشته معکوس شدن سریع روند سقوط شاخص های مالی و رشد آنها در روزهای اخیر، تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که در هفته پیش رو نوسان های شدید در بازارهای مالی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، این هفته بازارهای مالی و مواد خام تحت تاثیر چهار عامل اصلی خواهند بود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

 طی روزهای آینده نگرانی ها درباره تبعات خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، انتشار گزارش هایی که از اقتصادهای بزرگ، تحولات در صحنه سیاسی آمریکا و اروپا و گزارش نشست ماه پیش کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا و گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در ماه گذشته میلادی بر رفتار سرمایه گذاران تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هفته گذشته، پس از اعلام نتیجه همه پرسی در انگلستان وحشت بر بازارهای مالی حاکم شد و طی دو روز اول شاهد سقوط چند صد واحدی شاخص ها و کاهش ۲ هزار میلیارد دلاری ارزش بازارهای بزرگ جهان بودیم. اما از روز سه شنبه وضعیت بازارهای مالی تغییر کرد و شاخص ها به سرعت رشد کردند. البته احتیاط در رفتار سرمایه گذاران کاملا مشهود بود. افزایش شاخص های مالی در روزهای اخیر حاصل امید سرمایه گذاران به اجرای سیاست های حمایتی جدید از سوی بانک های مرکزی بزرگ بود.

در هفته پیش رو که نخستین هفته از نیمه دوم سال جاری میلادی است، نگرانی ها درباره افق اقتصاد جهان تحت تاثیر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، ادامه پیدا خواهد کرد. اما داده های اقتصادی از آمریکا و منطقه یورو بویژه گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا بیشترین تاثیر را بر بازارهای مختلف خواهد داشت.

پیش بینی شده ماه پیش ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا ایجاد شده است. در ماه های آوریل و می وضعیت بازار کار خیلی خوب نبوده و همین عامل سبب شد بانک مرکزی آمریکا برنامه افزایش نرخ های بهره را به تعویق اندازد.

روز دوشنبه بازارهای آمریکا تعطیل هستند اما از روز سه شنبه سرمایه گذاران بر مبنای داده های اقتصادی این کشور و منطقه یورو در باره فعالیت در بازارهای مختلف تصمیم گیری خواهند کرد. دو هفته دیگر روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد مرحله جدید خواهد شد و از آنجا که فعالان بازارهای مالی پیش بینی کرده اند هیلاری کلینتون در انتخابات پیروز می شود اگر شانس ترامپ بیشتر شود بازارها واکنش نشان خواهند داد.

بدین ترتیب تحولات سیاسی در آمریکا و روند مذاکرات در اروپا در باره فرایند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا نیز بر بازارهای مختلف بویژه بازارهای مالی تاثیر خواهند گذاشت.

این هفته در آمریکا گزارش سفارش های کارخانه ای، وضعیت بخش خدمات در ماه گذشته میلادی و دو گزارش وزارت کار درباره وضعیت بازار کار در هفته و ماه گذشته میلادی مهمترین گزارش ها هستند. البته روز چهارشنبه گزارش نشست ماه پیش کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا منتشر می شود و محتوای آن اهمیت بالایی دارد. بعید است خیلی زود تاثیر همه پرسی در انگلستان از میان برود اما با گذشت زمان توجه سرمایه گذاران به عوامل دیگر بیشتر خواهد شد.

در زیر نمودار تغییرات شاخص استاندارد اند پورز در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

منبع: جهان سهم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها