نفت

تعداد محموله‌های نفت بارگیری شده به سمت چین به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده و کم کم به شرایط طبیعی باز می‌گردد ولی این روند بسیار آهسته خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، متوسط واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز بود یعنی ۳.۱ درصد بیشتر از ماه آگوست ولی روند بازگشت واردات نفت این کشور به سطح طبیعی و از بین رفتن تراکم در بنادر آن به آهستگی پیش می رود.

براساس گزارش اویل پرایس، واردات نفت خام چین ۲۴.۴ درصد معادل ۲.۲۶ میلیون بشکه در روز بیشتر از سپتامبر سال گذشته میلادی بوده است.

خوان کارلوس رودریگز و والانتیس مارکوگیاناکیس در گزارش خود نوشتند: «ذخایر نفت شناور چین پس از ۵ ماه پیاپی افزایش برای اولین بار کاهش یافته است که نشان می‌دهد از تراکم در بنادر این کشور به تدریج کم می‌شود».

واردات نفت چین نسبت به سال قبل رو به افزایش خواهد بود ولی از اوج اوایل فصل تابستان کمتر است. پالایشگاه‌های چین در فصل تابستان بشکه‌ های نفت ارزان قیمتی را که در آوریل، در زمان سقوط قیمت نفت، خریداری کرده بودند، وارد می کردند.

به گفته تحلیلگران، تعداد محموله‌های بارگیری شده به سمت چین به پایین ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده و کم کم به شرایط طبیعی باز می‌گردد.

نرخ مصرف پالایشگاه‌ها روی ۷۰ درصد ثابت است ولی پالایشگاه‌های مستقل احتمالاً به خاطر حاشیه‌های پایین سوددهی و مکانیسم‌های سختگیرانه تر جمع‌آوری مالیات، فرآوری نفت خام خود را در میان مدت پایین می‌آورند.

چین تلاش کرد حداکثر استفاده را از قیمت پایین نفت در آوریل ببرد، بنابراین مقادیر بسیار بالایی از این محصول را در ماه‌های مه و ژوئن وارد کرد. این خرید بیش از اندازه باعث تراکم نفتکش‌ها در بنادر چین شد که هفته‌ها منتظر تخلیه نفت خام خود بودند، نفتی که ۳ تا ۴ ماه قبل بارگیری شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها