• ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
  • کد خبر: 44317
طلا

پس از آنکه ترامپ مذاکرات بر سر بسته محرک مالی جدید دولت آمریکا را متوقف کرد و سبب تقویت ارزش دلار شد، قیمت طلا روز چهارشنبه با نوسانی اندک در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۸۸۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۱.۲۳ درصد افت به ۱۸۸۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز شاهد ۰.۲ درصد رشد بود.

روز سه شنبه و پس از آنکه ترامپ تا زمان انتخابات نوامبر، مذاکرات با دموکرات ها بر سر بسته محرک مالی جدید را متوقف کرد، چشم انداز اعطای کمک بیشتر به شهروندان آمریکایی درگیر بحران کرونا و شرکت های هواپیمایی که با کاهش بی سابقه سفرها مواجه شده اند را تضعیف کرد.

ارائه بسته محرک مالی می تواند موجب تقویت قیمت طلا شود، زیرا تزریق نقدینگی بیشتر به معنای ایجاد انتظارات تورمی و حرکت سرمایه گذاران به سمت بازار طلاست.

مقامات ارشد بانک های مرکزی اروپا و آمریکا روز سه شنبه خواستار ارائه بسته های محرک بیشتر از جانب دولت ها برای حمایت از خانواده ها و کسب و کارها شدند.

در همین حال کسری تجاری آمریکا در ماه آگوست و همزمان با بالا گرفتن مجدد میزان واردات به بالاترین رقم طی ۱۴ سال گذشته رسید.

در شش ایالت آمریکا تعداد بیماران کرونایی بستری شده به ارقام بی سابقه ای رسیده و سبب وضع محدودیت های جدید شده است. در عین حال تعداد مبتلایان در جهان به بیش از ۲۵.۵ میلیون نفر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها