آتی

معامله گران بازار مشتقه بورس کالای ایران در هفته گذشته ۳۴۴ هزار و ۲۷۳ قرارداد آتی را در ۸ سررسید فعال به ارزشی نزدیک به ۶۲۵۲ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال منعقد کردند که طی آن، ارزش معاملات با رشد نزدیک به ۱۶ درصدی رو به رو شد.

به گزارش «کالاخبر»، طی هفته ای که گذشت معامله گران ۳۳۰ هزار و ۲۸۲ قرارداد آتی زعفران نگین را در دو سررسید آبان و دی ۱۳۹۹ منعقد کردند که ارزش این معاملات به بیش از ۴۳۳۱ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال رسید. در این قراردادها در مجموع دو سررسید فعال در بازار حجم قراردادها طی معاملات هفتگی با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به هفته پیش از آن مواجه شد و ارزش معاملات رشد ۴ درصدی را تجربه کرد.

۲۸۴۷ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در دو سررسید مشابه منعقد شد و ارزش نزدیک به ۲۴ میلیارد ریالی برای این دارایی پایه رقم خورد. به این ترتیب، در دارایی مذکور معامله گران شاهد افزایش ۲۶۷ درصدی حجم قراردادها و رشد ۳۰۸ درصدی ارزش معاملات هفتگی بودند.

همچنین طی هفته گذشته معامله گران در حالی ۱۱ هزار و ۱۰۰ قرارداد آتی پسته را برای تحویل در دو سررسید مهر و آذر ۹۹ منعقد کردند که ارزش انعقاد این تعداد قرارداد به بیش از ۱۸۹۵ میلیارد ریال رسید. رشد ۴۷ و ۵۵ درصدی حجم و ارزش معاملات نیز رهاورد معاملات هفته قبل قراردادهای آتی پسته در دو سررسید مذکور بود.

در دو سررسید مهر و آذر امسال نیز ۴۴ قرارداد آتی زیره سبز نیز منعقد شد تا ارزش ۲ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریالی برای این دارایی پایه ثبت شود که در نتیجه این معاملات، حجم و ارزش معاملات به ترتیب با ۷ و ۱۱ درصد رشد همراه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها