شل

شرکت انگلیسی-هلندی شل از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ساخت یک مجتمع پتروشیمی در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده آمریکا خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شل اعلام کرد که پیشرفت کنونی روند اجرای طرح ساخت مجتمع پتروشیمی چند میلیارد دلاری (اتان کراکر) در نزدیکی پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیای آمریکا حدود ۷۰ درصد است و در مسیر عملیاتی شدن در اوایل دهه ۲۰۲۰ میلادی قرار دارد.

این طرح برای تولید سالانه ۱.۶ میلیون تن پلی‌اتیلن با استفاده از خوراک اتان ارزان قیمت از ذخایر گاز شیل در حوضه‌های مارسلوس و اوتیکا در پنسیلوانیا، اوهایو و ویرجینیای غربی استفاده می‌کند.

پس از تعلیق موقت فعالیت‌های اجرای این طرح در ماه مارس به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، شل اعلام کرد که کارگران را با شتابی سنجیده شده دوباره سر کار برگردانده است اکنون مجموع تعداد کارگران فعال در این طرح به حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

کورتیس اسمیت، سخنگوی شل گفت: در حالی که سطح ایمنی برای فعالیت را نسبت به پیش از زمان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا افزایش می‌دهیم، طبق برنامه این طرح در اوایل دهه ۲۰۲۰ میلادی تکمیل می‌شود.

وی افزود: کارگران در حل فعالیت برای راه‌اندازی بخش‌هایی از مرکز تصفیه آب این طرح هستند، تکمیل نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی این طرح نیز دنبال می‌شود، پس از اجرای طرح ساخت نیروگاه واحدهای تولیدی شامل یک واحد اتان کراکر ویک ترک کننده اتان و سه واحد پلی‌اتیلن راه‌اندازی خواهد شد.

شل در سال ۲۰۱۶ تصمیم به اجرای این طرح گرفت اما برآوردی برای هزینه اجرای این طرح ارائه نکرده است، تحلیلگران هزینه این پروژه را ۶ تا ۱۰ میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

پلی اتیلن محصولی است که در بسیاری از محصولات مورد نیاز صنایع بسته‌بندی مواد غذایی و ظروف گرفته تا قطعات خودرو استفاده می‌شود.

شل هدف از اجرای این طرح در غرب پنسیلوانیا ساخته را نزدیکی به منبع اتان و مرکز مشتریان اعلام و عنوان کرد که بیش از ۷۰ درصد از مشتریان پلی‌اتیلن آمریکای شمالی در شعاع هزار و ۱۰۰ کیلومتری پیتسبورگ هستند.

افزون بر شرکت شل، واحدی از شرکت دولتی نفت و گاز تایلند پی‌تی‌تی نیز در حال اجرای پروژه توسعه یک واحد اتان کراکر در منطقه دارای ذخایر گاز شیل مارسلوس اوتیکاست، این شرکت تایلندی نیز در نظر دارد این واحد را در ایالت اوهایو بسازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها