فولاد

وزارت محیط زیست چین در ۱۶ اکتبر با صدور اطلاعیه ای، از شرکت های تولید فولاد خواسته است برای مقابله با آلودگی هوا در فصل پاییز و زمستان ۲۰۲۰-۲۰۲۱ علاوه بر کاهش تولید خود، ظرفیت مازاد تولید را کم کرده و ظرفیت های منقضی را نیز محدود کنند. ۸۵ شهر چین تحت تاثیر این دستورالعمل قرار خواهند گرفت.

به گزارش «کالاخبر»؛ انتظار می رود کاهش تولید حدود ۶ ماه تا مارس ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. صنایعی که از محدودیت های تولید تأثیر می پذیرند شامل آهن و فولاد، مصالح ساختمانی، فلزات غیر آهنی، کک سازی، ریخته گری، پتروشیمی، مواد شیمیایی، بسته بندی و چاپ صنعتی می باشند.

یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید فولاد در شهر تانگشان متاثر از دستورالعمل کاهش تولید، فعالیت کوره های بلند خود را در پاییز و زمستان محدود کرده است.

طبق اطلاعیه دولت، میزان کاهش تولید از ۱۰ تا ۴۵ درصد خواهد بود. تقریبا ۲۰ کارخانه از زمستان پارسال خود را مطابق با دستورالعمل های حفاظت از محیط زیست به روزرسانی کرده و ۱۰ کارخانه دیگر باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

محدودیت ظرفیت تولید چدن در سال های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بالغ بر ۹.۶ میلیون تن برآورد شده که کمتر از دوره پاییز و زمستان ۲۰۱۹-۲۰۲۰ است. اثربخشی این محدودیت های تولید در سال گذشته کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

هنوز دستورالعمل های جدیدی صادر نشده و کاهش تولید براساس اعلامیه های منتشر شده در تعطیلات اکتبر بوده است. بنابراین اثر این محدودیت ها در تانگشان نیز کمتر است و انتظار می رود قیمت محصولات فولادی کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها