خودرو

اخبار امیدوارکننده از وضعیت تولید و فروش خودرو در اروپا و چین، تأثیر مثبتی بر بازار فولاد جهان گذاشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولادبان، تولید و فروش خودرو در چین در شش ماه اخیر به علت تلاش‌های دولت برای تحریک تقاضا، رشد مثبتی نسبت به سال گذشته داشته است.

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چین، تولید خودرو در این کشور در ماه سپتامبر ۱۴٫۱ درصد نسبت به سپتامبر سال قبل رشد کرد و به ۲٫۵۲ میلیون دستگاه رسید. میزان فروش خودرو در چین هم در سپتامبر به ۲٫۵۷ میلیون دستگاه افزایش یافت که رشد ۱۲٫۸ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

مسئولان انجمن خودروسازان چین علت رشد متوالی صنعت خودروی این کشور طی ماه‌های اخیر را برنامه‌های دولت برای تحریک تقاضا عنوان می‌کنند ضمن اینکه وقایعی همچون نمایشگاه خودروی پکن هم در بهبود فضای بازار، مؤثر بوده است.

رشد صنعت خودروی چین بیشتر در بخش خودروهای تجاری و مسافری بوده به طوری که فروش خودروهای با انرژی‌های جدید نسبت به سال قبل ۶۷٫۷ درصد رشد کرده و به ۱۳۸ هزار دستگاه در سپتامبر رسیده است که سومین ماه متوالی رشد را نشان می‌دهد.

به گفته تجار چینی، بازار کویل نورد سرد در این کشور دارای ثبات خوبی بوده که یک دلیل آن رونق صنعت خودرو به عنوان یکی از بخش‌های اصلی مصرف‌کننده فولاد بوده است.

قیمت کویل نورد سرد در شرق چین در هفته منتهی به ۳۰ سپتامبر بین ۴۶۴۰ و ۴۶۹۰ یوآن بود که ۶۰ تا ۷۰ یوآن نسبت به هفته آخر ماه آگوست رشد نشان می‌داد.

در اروپا هم فروش خودرو به اولین رشد ماهانه خود در سال ۲۰۲۰ رسید. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، فروش خودروهای مسافری در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر با رشد ۳ درصدی نسبت به سپتامبر سال قبل، اولین رشد ماهانه در سال ۲۰۲۰ را ثبت کرد.

در ماه سپتامبر فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا به ۹۳۳ هزار و ۹۸۷ دستگاه رسید در حالی که در سپتامبر سال قبل میزان فروش خودرو ۹۰۶ هزار ۱۹۷ دستگاه بود. ۴ بازار اصلی خودرو در اروپا روندهای متفاوتی داشتند در حالی که اسپانیا و فرانسه با افت فروش خودرو مواجه بودند اوضاع بازار خودرو در ایتالیا و آلمان مثبت بود.

به علت رشد فروش خودرو، قیمت محصولات فولادی تخت در اروپا هم رو به رشد است. مثلاً قیمت گالوانیزه گرم در شمال اروپا در ۱۴ اکتبر به هر تن ۵۹۰ تا ۶۰۰ یورو رسید که ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به یک هفته قبل رشد نشان می‌داد.

به طور متوسط در هر خودرو ۹۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها