زغال سنگ

پس از آن که ورود زغال سنگ استرالیا به چین متوقف شد، فولادسازان هندی و منطقه جنوب شرق آسیا با افزایش محموله های پیشنهادی زغال سنگ استرالیا در بازار نقدی روبرو هستند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، در حالی که دستور شفاهی به فولادسازان چینی مبنی بر توقف واردات زغال سنگ استرالیا، بازار را متعجب ساخته، برخی تجار، خرید بیشتری انجام داده اند تا از فرصت فروش مجدد آن به بازارهایی چون هند، جنوب شرق آسیا و حتی اروپا استفاده کنند.

برخی از کارخانه ها نیز به دنبال بازاری برای فروش محموله های خریداری شده قبلی خود هستند. در این بین برخی نیز توانستند محموله های خریداری شده خود را که هنوز وارد چین نشده به بازارهای دیگری چون اندونزی بفروشند.

شرکت معدنی بی اچ پی درخواست هایی از خریداران چینی خود برای به تعویق انداختن قراردادهای زغال سنگ دریافت کرده اند و برخی از خریداران چینی هم به دنبال خرید از کانادا و آمریکا هستند.

البته معادن کانادا و آمریکا موجودی مازاد برای فروش ندارند چون به دلیل محدودیت های حاصل از شیوع کووید ۱۹ تولیدشان کمتر شده و برخی تولید را پایین آورده اند و برخی حتی معادن را تعطیل کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها