واله برزیل

چالش پیش روی شرکت معدنی واله برای افزایش تولید و فروش سنگ آهن پس از آن که فصل سوم سال، بازار قدرتمندی داشت و از سوی دیگر تولید سنگ آهن شرکت های معدنی استرالیایی بی اچ پی و ریو تینتو کاهش داشته، ادامه دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، در کوتاه مدت کاهش تولید این شرکت ها می تواند بازار را تحت فشار قرا دهد چون تولید فولاد چین رشد داشته و تقاضای جهانی فولاد نیز بهتر شده است.

در سپتامبر سال جاری قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد نزدیک به ۱۲۴ دلار در هر تن سی اف آر بود و تا روز گذشته قیمت به ۱۲۲ دلار نزدیک شد. قیمت بالای ۱۰۰ دلار سنگ آهن که از ماه می تداوم داشته، هزینه تولید فولاد را بالا نگه می دارد و از قیمت قراضه حمایت خواهد کرد و حاشیه سود فولادسازان را تحت فشار  قرار می دهد.

از طرفی طی دو ماه اخیر موجودی سنگ آهن بنادر چین رشد داشته و افزایش موجودی و کاهش تقاضای فصلی در دسامبر تا فوریه سال جاری می تواند بازار را در توازن نگه دارد حتی اگر عرضه سنگ آهن غرب استرالیا دچار اختلال شود.

گزارش اخیر شرکت معدنی واله حاکی از آن است که فروش ۹ ماه گذشته سنگ آهن آن ۱۷۲ میلیون تن بوده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشت. از طرفی نیمه نخست سال، صادرات این شرکت به چین رشد داشته ولی فروش به ژاپن، اروپا و بازار داخلی برزیل کمتر شده بود.


بین ژانویه تا سپتامبر تولید سنگ آهن این شرکت معدنی برزیلی ۲۱۶ میلیون تن شد که ۳.۵ درصد افت سالانه داشت و انتظار می رود برای کل سال به ۳۱۰ میلیون تن هدف اولیه خود برسد. همچنین برآورد شده متوسط قیمت سنگ آهن وارداتی در چین سال آینده ۱۰۰ دلار و سال ۲۰۲۲ تا ۸۵ دلار هر تن خشک سی اف آر شود. تولید شرکت واله نیز سال آینده تا ۳۴۹ میلیون تن و سال ۲۰۲۲ به ۳۷۵ میلیون تن خواهد رسید و همین امر قیمت را در بازار نقدی سنگ آهن پایین خواهد آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها