فلاح

مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران هفته گذشته از تصویب پذیرش یک قطعه زمین متعلق به سازمان تعاونی مصرف کادر نیروهای مسلح اتکا که عرضه کننده آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، خبر داد که در همین زمینه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برقراری صحت و سلامت معاملات و مبارزه با فساد احتمالی در روند فروش املاک را اصلی ترین عامل ورود املاک وزارت دفاع به بورس کالا عنوان کرد.

جواد فلاح، مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در این زمینه به «کالاخبر» گفت: پذیرش و عرضه املاک و اراضی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در راستای تحقق بند ۱۹ سیاست های اقتصاد مقاومتی در راستای شفاف سازی صورت می گیرد و از این رو وزارت دفاع و ‌پشتیبانی نیروهای مسلح درصدد شفافیت مبادلات املاک و اراضی از طریق عرضه در بورس کالا است.  
فلاح افزود: از آنجا که روند مبادلات در بورس کالای ایران به صورت شفاف و عادلانه است، عرضه املاک وزارت دفاع در بورس کالا به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران ادامه داد: مکانیزم حراج الکترونیک بورس کالا برای فروش املاک نسبت به مزایده های سنتی به شیوه ارسال پاکت ارجحیت دارد و به سلامت اقتصادی منجر می شود.
فلاح در خصوص روش مزایده های پاکتی اظهار داشت: در این شیوه، متقاضیان خرید، رقم پیشنهادی خود را داخل پاکت گذاشته و پیشنهاد می دهند اما از سایر ارقام پیشنهادی خریداران اطلاعی ندارند اما در مکانیسم حراج الکترونیک بورس کالا، کلیه شرایط و جزییات املاک و اراضی و قیمت پایه کارشناس رسمی دادگستری قبل از معامله منتشر می شود و متقاضیان در زمان حراج امکان رقابت عادلانه و شفاف برای خرید ملک را دارند.
وی اظهار داشت: به این ترتیب وجود قیمت پایه منطقی و شفافیت حرف اول را در مبادلات املاک در بورس کالا می زند و این اتفاق به معنای تحقق بند ۱۹ سیاست های اقتصاد مقاومتی و سالم سازی اقتصاد است.
به گزارش «کالاخبر»، پس از اعلام مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران در خصوص پذیرش یک قطعه زمین از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، این وزارتخانه دلایل پذیرش نخستین ملک و البته در ادامه عرضه کلیه املاک خود در بورس کالا را اعلام کرد. مواردی همچون کنار گذاشتن حالت سنتی و مزایده ای فروش املاک، حذف واسطه ها و انجام تشریفات مناقصه ها و مزایده ها، اطلاع رسانی سریع و آسان در سطح کشور، فروش املاک و اراضی به شیوه ای شفاف و رقابتی و برقراری صحت و سلامت معاملات و مبارزه با فساد احتمالی به عنوان اصلی ترین عامل ورود کلیه املاک وزارت دفاع و نیروهای مسلح به بورس کالای ایران عنوان شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها