King-World-News-Richard-Russell-Gold-Bottomed-As-China-Shocked-The-World.jpg

بهای اونس در آغاز مبادلات امروز در بازارهای جهانی در آستانه نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در ۱۲ هفته اخیر رسیده است.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش ارزش دلار آمریکا در شرایطی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نخستین نشست فدرال رزرو در سال ۲۰۱۶ هستند، تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز خود نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهد داشت. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و منطقه یورو احتمالا مانع از آن خواهد شد تا فدرال رزرو نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد.

فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی نرخ بهره را افزایش داده بود.

گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس نیز با کاهش روبرو شده است. بارناباس گان تحلیلگر ارشد او سی بی سی بانک چین تاکید کرد: شرایط اقتصادی جهان ریسک های زیادی را به وجود آورده و در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

قیمت هر اونس طلا نیز امروز به ۱۱۲۱ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از ۱۱۲۳ دلار رسید که این بالاترین رکورد از ۳ نوامبر بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان ادامه یابد قیمت طلا به زودی به بیش از ۱۱۵۰ دلار خواهد رسید و جای تعجبی نخواهد بود اگر قیمت طلا تا پایان سه ماه نخست امسال به بیش از ۱۲۰۰ دلار برسد.

بهای هر اونس طلا پس از کاهش ۱۰ درصدی در سال ۲۰۱۵ میلادی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ درصد رشد داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به بیش از ۲۱.۵۲ میلیون اونس رسیده که این بالاترین رقم از ۵ نوامبر به شمار می رود.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال ۲۰۱۵ میلادی با افزایش روبرو شده است.

آمارهای رسمی حاکی است کاهش قیمت جهانی طلا موجب شده تا تقاضا برای این فلز زرد در بازار چین طی ماه دسامبر با رشد چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ طی سال ۲۰۱۵ میلادی به ۸۶۱.۷ تن رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز به ۸۱۳ تن رسیده بود.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها