حجت‌اله فیروزی کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و عرضه کل تولید در بورس کالا را شاه بیت این طرح دانست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست دیروز (یکشنبه ۱۱ آبان ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستور کار روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بود؛ گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره وضعیت بازار فولاد و علل نابسامانی این بازار هفته گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد و این گزارش به منظور تبدیل آن به این قانون پیشنهادی مجدد به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد از ظرفیت وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولادکاران بزرگ مانند ذوب آهن اصفهان، اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌ها و ... استفاده شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با هدف تنظیم بازار داخل و حمایت از صادرات در ۵ ماده تدوین شده، در تشریح مواد آن، اضافه کرد: بخش نخست این طرح مربوط به تعاریف، بخش دوم فروش داخل، بخش سوم مربوط به صادرات، قسمت بعدی ایجاد کمیته رصد و پایش بازار فولاد و آخرین بخش مربوط به سامانه جامع تجارت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد، بازار را تنظیم گری می‌کند، ادامه داد: شاه‌بیت این طرح الزام به فروش همه محصولات زنجیره فولادی در بورس است و ضمانت اجرایی آن نیز این است که عدم فروش تمامی محصولات زنجیره فولاد در بورس جرم تلقی می‌شود و مجازات سنگینی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد بررسی و تصویب شد و امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه به هیئت رئیسه ارسال می‌شود و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابی براساس ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی خواهد شد در صورت تصویب این طرح بسیاری از مشکلات حوزه فولاد رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها