مصر و عراق

نخست وزیر مصر در جلسه ای در بغداد اعلام کرد شرکت‌های مصری پروژه‌های توسعه‌ای در عراق را در ازای نفت انجام می‌دهند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، عراق و مصر به یک توافق اولیه برای ایجاد یک مکانیزم مبادله نفت در برابر بازسازی رسیدند.

این دو کشور ۱۵ قرارداد همکاری در زمینه های حمل و نقل، منابع آبی، بهداشت، محیط زیست، عدالت، سرمایه‌گذاری، مسکن، ساخت و ساز، صنعت، تجارت و امور مالی امضا کرده‌اند.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر در جلسه ای در بغداد گفت شرکت‌های مصری پروژه‌های توسعه‌ای در عراق را در ازای نفت انجام می‌دهند.

 وی با اشاره به اینکه هر دو کشور ظرفیت‌های بالای تولید و صادرات دارند گفت، این قرارداد همکاری دو جانبه را تقویت کرده و سرعت توسعه در عراق را افزایش می دهد.

طی این جلسه، بر لزوم افزایش میزان و ارزش تجارت دوجانبه با برداشتن موانع تجارت کالا بین دو کشور تاکید شد.

نخست وزیر مصر گفت می‌توان شرکت تجاری «عرب بریج مریتایم» را که در سال ۱۹۸۵ توسط مصر، عراق و اردن تاسیس شد جهت تقویت روابط تجاری بین کشورهای مؤسس احیا کرد.

مدبولی اظهار داشت قاهره یه دنبال افزایش همکاری در زمینه‌های نفت و گاز، مواد شیمیایی و مواد معدنی است و شرکت‌های مصری به شدت علاقه‌مند به بازار عراق و همکاری در بازسازی این کشور هستند.

وی گفت فرصت‌های شغلی جدیدی برای عراقی‌ها به وجود می‌آید و می‌توانند تخصص خود را در بخش‌های مختلف افزایش دهند. مصر همچنین آماده افزایش همکاری در پروژه های مربوط به اتصال شبکه‌های برق با عراق با همکاری اردن است.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در یک کنفرانس خبری اعلام کرد کشورش به دنبال همکاری با مصر و تقویت روابط با این کشور است.وی همچنین بر اهمیت کمیته مشترک عراق، مصر و اردن تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها