• ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 45006
طلا

در حالی که پس از انتشار نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حکایت از رقابت نزدیک دو کاندیدای رقیب یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن دارد، ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۰۰ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰.۶۰ درصد افت به ۱۸۹۹ دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، کایل رودا تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه آی جی گفت: «بازار اعتقاد خود به پیروزی مقتدرانه بایدن را از دست داده است.» در ایالت مهم فلوریدا، ترامپ با اختلافی اندک از بایدن پیش است، در حالی که نتایج در سایر ایالت های مهم هنوز مشخص نشده است.

سرمایه گذاران امروز ابتدا خود را برای پیروزی بایدن آماده کرده بودند. انتظار می رود پیروزی بایدن موجب اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی گسترده و کمک به ترمیم اقتصاد بحران زده آمریکا شود. اما با شمارش بخش بیشتری از آرا مشخص شد که بایدن حداقل با اختلاف فاحش برنده انتخابات نخواهد بود.

میت شروود، رئیس بخش استراتژی سرمایه گذاری موسسه پرپتوال در این باره گفت: «من فکر می کنم احتمال پیروزی قاطع هر یک از کاندیداها در حال کمرنگ شدن است و همین سبب می شود شانس ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ در روزهای نخست دولت احتمالی بایدن پایین بیاید.»

به دنبال ارائه بسته محرک اقتصادی بی سابقه در کشورهای مختلف جهان از زمان شیوع کرونا، قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۵ درصد رشد داشته است. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان امروز شاهد ۰.۷ درصد رشد بود.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «طلا با مقاومت فنی در سطح قیمت ۱۹۱۲ دلار مواجه شده و شاهد ریزش قیمت بوده است. عامل دیگر افت قیمت طلا پیشتازی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا بوده است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها