ترامپ و بایدن

دونالد ترامپ در موضع‌گیری غافلگیرکننده‌ای، ساعاتی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از پیروزی خود بر بایدن خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»؛ این موضع گیری رییس جمهور آمریکا در حالی است که شمارش آرا و حتی رأی‌گیری در چند ایالت سرنوشت‌ساز، هنوز پایان نیافته و در لحظه اعلام پیروزی ترامپ، بایدن با اتکا به آرای شمارش‌شده نهایی در چند ایالت، با اختلاف نه‌چندان زیادی از رقیب خود سبقت گرفته بود. بااین‌حال، نامزد جمهوری خواهان، بازهم بر ادعای خود مبنی بر غیرقانونی بودن شمارش آرا بعد از روز سوم نوامبر را مطرح و تأکید کرد که برمبنای آرای شمارش‌شده، او پیروز انتخابات است و دیگر نیازی به ادامه شمارش نیست. بیان این سخنان باعث شد تا نگرانی در مورد وارد شدن دادگاه عالی به مساله انتخابات و افزایش دوره بی‌ثباتی و تنش در امریکا بالا بگیرد و این بی‌ثباتی بازارهای مالی و کالایی دنیا را نیز با تنش مواجه کرده است، زیرا پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که بحران انتخاباتی/ سیاسی در ایالات‌متحده ادامه دارد، سرمایه‌گذاری در بازارهای کالایی هم کاهش یابد و درنتیجه؛ این بازارها هم از ثبات لازم برخوردار نخواهند بود.

براین اساس، «فایننشال تایمز» امروز خود از افت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در بازار جهانی خبر داد. این رسانه افت قیمت طلا در بازار جهانی را به دلیل بی‌ثباتی ناشی از تهدیدهای ترامپ در مورد به دادگاه رفتن برای تعیین نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرده است. البته افزایش احتمال پیروزی ترامپ با نزدیک شدن آرای الکترال دو نامزد هم به این وضعیت بی‌ثباتی دامن زده است.

 در بازار نفت هم تنش انتخاباتی امریکا تأثیرگذار بوده است. نشریه «مینت» نیز در گزارش خود با اشاره به وضعیت انتخابات آمریکا نوشت: «قیمت نفت در بازار جهانی رشد کرد و قیمت طلا در بازارهای کالایی کاهش پیدا کرد. دلیل افزایش ۱.۱ درصدی قیمت نفت در بازار را می‌توان افزایش شانس پیروزی ترامپ دانست. افزایش شانس پیروزی ترامپ در شرایطی که پیش‌تر، تمام بازارها از احتمال پیروزی بایدن سخن می‌گفتند، باعث افزایش بی‌ثباتی و ناامنی در بازارها شده و نوسان را در این بازارها به همراه آورد.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها