ali-teyeb-nia.jpg

وزير امور اقتصاد و دارايي در مراسم افتتاحيه نهمين نمايشگاه بورس، بانك و بيمه با اشاره به مجموعه دستاوردهای اخیر بازار سرمایه کشور به راه اندازی معاملات برخط و انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دکتر علی طيب نيا گفت: عضويت بورس ايران در سازمان بين المللي كميسيون اوراق بهادار، عضويت اركان بازار سرمايه در فدراسيون جهاني بورس ها، راه اندازي معاملات برخط در بورس تهران و بورس كالا و انتشار اوراق صكوك، سلف موازي استاندارد و رهني از جمله اقدامات اخير مجموعه بازار سرمايه به شمار مي رود.

وزير امور اقتصاد و دارايي افزود: همچنين راه اندازي موسسات رتبه بندي و صندوق هاي سرمایه گذاری و همچنين تدوين دستورالعمل و مقررات تسهيل كننده امور از آخرين فعاليت هاي نهادهاي بازار سرمايه به شمار مي رود.

دکتر طيب نيا در ادامه به توسعه حجم تامين مالي از بازار سرمايه اشاره كرد و گفت: تامين مالي از طريق بازار سرمايه از ٣٠ هزار ميليارد تومان به ١٠٠هزار ميليارد تومان رسيده است كه خروج حوزه تامين مالي از بانك محوري و حركت به سمت بازار سرمايه از برنامه هاي دولت است.

وي تصريح كرد: بايد شرايطي فراهم شود تا تامين مالي كوتاه مدت از سيستم بانكي و تامين مالي بلندمدت بنگاه هاي اقتصادي از طريق ابزارهاي بازار سرمايه انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها