• ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر: 45116
ژاپن

شرکت فولاد نیپون که بزرگترین فولادساز ژاپن محسوب می‌شود، برآورد خود را از زیان مالی‌اش در سال مالی جاری ۵۰ درصد کاهش داد. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولادبان، شرکت نیپون که سومین فولادساز بزرگ جهان و برزگترین فولادسازان ژاپن محسوب می‌شود، برآورد خود را از زیان مالی‌اش در سال مالی جاری ۵۰ درصد کاهش داد. 

این شرکت همچنین برآورد تولید فولاد خام خود در سال مالی جاری را افزایش داد و علت آن را رشد تقاضای فولاد از جانب خودروسازان ژاپنی اعلام کرد. 

شرکت نیپون در گزارش جدیدش پیش‌بینی کرده است که زیان تجاری آن در سال جاری به ۶۰ میلیارد ین معادل ۵۸۰ میلیون دلار برسد. این در حالی است که در ماه آگوست نیپون زیان مالی خود را ۱۲۰ میلیارد ین پیش‌بینی کرده بود. 

مدیرعامل شرکت نیپون هم در این زمینه عنوان کرده است که تقاضای فولاد از سوی صنعت خودروسازی ژاپن، پس از رکود شدید ناشی از کرونا در حال احیا است، اما همچنان تقاضای فولاد از سوی شرکت‌های کوچک‌تر احیا نشده است. 

نیپون همچنین پیش‌بینی کرده است که تولید فولاد خام آن در سال جاری به ۳۲٫۷ میلیون تن برسد که نسبت به برآورد قبلی که ۳۱٫۸ میلیون تن بود، اندکی بیشتر شده است. 

شرکت نیپون در اوایل سال جاری به علت بروز بحران کرونا، تولید خود را به طور موقت ۳۰ درصد کاهش داد و سپس به تدریج آن را بالاتر آورد. 

اکنون این شرکت با توجه به رشد تقاضای فولاد در ژاپن قصد دارد تولید خود را بیشتر کند، چراکه موجودی ورق‌های کویل نورد گرم و سرد آن به کمترین سطح در ۱۰ سال اخیر کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها