• ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 45143
مس

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط واحدهای ذوب ژاپن، تولید مس این کشور در شش‌ماهه مالی دوم منتهی به ماه مارس در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، با ۲/۱ درصد افزایش به ۷۸۵ هزار و ۱۹۲ تن خواهد رسید. تولید اکثر فلزات اساسی دیگر نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس‌پرس، بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده مس ژاپن، Pan Pacific Copper، پیش‌بینی می‌کند کندی تقاضای داخلی با سفارش‌ها شدید چین جبران شود.

رویترز به نقل از سخنگوی این کمپانی گفت، انتظار می‌رود تقاضای صادراتی متعادل باشد، زیرا اقتصاد چین به‌طور مداوم در حال بهبود است. اما از طرف دیگر، تقاضای داخلی ژاپن در نیمه دوم ضعیف باقی خواهد ماند.

پیش‌بینی می‌شود تولید محصولات مسی کارشده در این سال مالی، ۱۵/۶ درصد کاهش یابد و به کمترین میزان خود از سال ۱۹۷۵ برسد.

همچنین، حجم محموله‌های صادراتی سیم‌های الکتریکی نیز با ۱۰/۸ درصد کاهش مواجه خواهد شد که دلیل عمده آن اختلال در فعالیت‌های اقتصادی ناشی از بحران ویروس کرونا است.

پیش‌بینی می‌شود میزان تولید روی نیز در شش‌ماهه دوم سال مالی با ۶/۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل، به  ۲۶۲ هزار و ۹۹۰ تن افزایش یابد، تولید سرب با  ۲/۹ درصد افزایش به ۹۷ هزار و ۶۶۸ تن، تولید فرونیکل با ۲ درصد رشد به ۷ هزار و ۲۰۰ تن و تولید نیکل بدون تغییر در محدوده ۲۹ هزار و ۹۰۰ تن قرار داشته باشد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها