فولاد

در هفته ای که گذشت بازار سنگ آهن شاهد رشد قیمت بود و این افزایش در بازار قراضه نیز مشهود بود به گونه ای که بهای قراضه به بالاترین سطح از ماه می سال گذشته تاکنون رسید. در بازار فولاد و محصولات فولادی نیز اگرچه قیمت شمش از رشد مطلوبی برخوردار بود اما قیمت میلگرد و ورق در ثبات بودند.

سنگ آهن
به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، بهبود حاشیه سود فولادسازان چینی، کاهش موجودی سنگ آهن بنادر چین و درمجموع چشم انداز مثبت تقاضا، قیمت سنگ آهن وارداتی را در چین هفته گذشته بالا برد. قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در مجموع هفته گذشته میلادی حدود ۷ دلار رشد داشته به ۱۲۵ دلار در هر تن سی اف آر رسید.

در بازار صادرات ایران، سنگ آهن صعودی بود. آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد با ۵ دلار رشد به ۸۰.۹ دلار در هر تن فوب رسید و  سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز ۶ دلار بالا رفت و ۷۹.۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد.

قراضه

در بازار واردات قراضه ترکیه، رونق بازار فولاد و افزایش خرید قراضه، قیمت این ماده اولیه را به اوج خود از ماه می سال گذشته تاکنون رساند. قیمت قراضه سنگین ۲۰-۸۰ تا ۱۰ دلار بهبود داشته نزدیک ۳۰۶ دلار هر تن سی اف آر شد. فعالان بازار قیمت را روزهای آینده تا ۳۲۰ دلار هر تن سی اف آر برآورد کردند. برخی معتقدند مرز روانی بازار قراضه ۳۳۰ دلار است که اگر بشکند چه بسا قیمت به ۳۵۰ دلار هم برسد. در حال حاضر مشکلی در عرضه قراضه به چشم نمی خورد و تنها رشد تقاضای مصرف کننده ها در ترکیه قیمت را بالا برده است.

هفته گذشته قراضه صادراتی سنگین کلاس ۲ ژاپن تا ۲ دلار رشد داشته و به ۲۸۲ دلار در هر تن فوب رسیده بود. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا از ۳۰۸ دلار به ۳۲۵ دلار در هر تن سی اف آر رسید که در راستای رونق بازار ترکیه بود. در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده ۵۰ سنت بالاتر رفت و ۲۸۱.۵ دلار در هر تن ثبت شد.  

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته با ۷ دلار رشد به ۴۲۲ دلار در هر تن فوب ثبت رسید.

در ترکیه بیلت وارداتی در ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار در هر تن سی اف آر شنیده شد که ثبات داشت. بیلت صادراتی ترکیه نیز ۴۳۵ تا ۴۴۰  دلار در هر تن فوب بود.

در جنوب شرق آسیا قیمت بیلت وارداتی یک دلار رشد داشته به ۴۵۶ دلار در هر تن سی اف آر  رسید.

چین باز هم وارد کننده بیلت بود و با توجه به رونق تقاضای داخلی از منابع مختلفی خرید داشت. بیلت سی آی اس در ۴۶۷ تا ۴۶۸ دلار و بیلت ترکیه ۴۷۰ تا ۴۷۳ دلار سی اف آر چین بود که ۱۰ دلار رشد هفتگی داشت. بیلت ایران هم ۴۵۵ دلار هر تن سی اف آر چین معادل ۴۲۰ دلار هرتن فوب معامله شد در حالی که هفته قبل ۴۱۱ دلار هر تن فوب بود. بیلت جنوب شرق آسیا هم در چین تا ۱۸ دلار بالا رفته ۴۷۵ دلار در هر تن سی اف آر شده بود.

مقاطع

هفته گذشته میلگرد صادراتی سی آی اس ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار در هر تن فوب باقی ماند. در ترکیه میلگرد صادراتی ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار در هر تن فوب و در ثبات بود.

در جنوب شرق آسیا نیز میلگرد وارداتی ۴۸۰ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. در چین قیمت میلگرد صادراتی ۴ دلار بهبود یافته و ۴۹۸ دلار در هر تن فوب شده بود.

همچنین در بازار داخلی اروپا میلگرد ۴۶۰ یورو در هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۰۸ دلار در هر تن درب کارخانه و همچنان ثابت بود.

ورق

ورق گرم صادراتی سی آی اس در هفته ای که گذشت در ۴۸۵ دلار هر تن فوب ثبات داشت. ورق گرم وارداتی در ترکیه رشد چشمگیری داشته از ۴۹۰ تا ۵۰۵ دلار به ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر  تن سی اف آر رسید.

متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین ۳ دلار بالا رفت و ۵۲۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد. ورق گرم وارداتی در جنوب شرق آسیا نیز در ۵۳۰ دلار در هر تن سی اف آر بدون تغییر ماند.

در بازار داخلی اروپا ورق گرم یک یورو ارزان تر شده ۵۱۹ یورو در هر تن درب کارخانه شد. در بازار امریکا نیز ورق گرم ۱۲ دلار رشد داشت و به ۷۱۷ دلار در هر تن درب کارخانه رسید.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها