• ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
  • کد خبر: 45356
مس

پروژه مس «بلک بیوت» شرکت سندفایر ریسورسز آمریکا اخیرا به مرحله مهمی رسیده است؛ چرا که این شرکت ذخایر معدنی بکر و نتایج یک مطالعه امکان‌سنجی را برای معدن «جانی لی» اعلام کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، این مطالعه فنی ذخائر معدنی‌ای مجموعاً ۸.۸ میلیون تنی با عیار ۲.۶ درصد مس، بالغ بر ۲۲۶۱۰۰ تن مس محتوی، را برای حوزه‌های مس بالا و پایین جانی لی تأیید می‌کند.

معدن جانی لی عمری هشت ساله خواهد داشت و برای استخراج ۱.۲ میلیون تن سنگ معدن در سال طراحی شده است.

برآورد می‌شود که تولید متوسط سالانه حدوداً ۲۳ هزار تن مس با هزینه نقدی ۱.۵۱ دلار برای هر پوند باشد. پیش‌بینی کل تولید، ۸.۵ هزار تن کنسانتره مس حاوی ۱۸۹۵۰۰ تن فلز مس در طول عمر معدن است.

این ارقام ۱.۳ بیلیون دلار درآمد فروش ناخالص و ۵۱۸ میلیون دلار جریان نقدی قبل از کسر مالیات در طول عملیات‌های معدن، بر مبنای ۳.۲۰ دلار برای هر پوند مس، نصیب شرکت خواهند کرد.

این پروژه از ارزش جاری خالص پیش مالیاتی ۱۲۴.۹ میلیون دلار و ارزش جاری خالص پس مالیاتی ۷۷.۶ میلیون دلار برخوردار است.

سندفایر اعلام کرد: پروژه طوری طراحی شده که تمام استانداردها و تعهدات تعیین شده توسط مفاد دقیق مجوز عملیاتی‌اش یا حتی بیش از آنها را رعایت خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت یک برآورد منابع معدنی به روز شده را برای معدن مس لوری واقع در ۳ کیلومتری جنوب شرقی معدن جانی لی فراهم کرده است.

بر اساس الگوهای زمین شناختی جدید، در حال حاضر برآورد می‌شود که معدن لوری حاوی ۸.۳ میلیون تن منابع معدنی استنباطی با عیار ۲.۴ درصد مس، حدود ۱۹۹۵۰۰ تن مس محتوی، باشد. مجوزهای زیست محیطی جاری این معدن را پوشش نمی‌دهند و نیاز است که روندی جداگانه برای اخذ مجوزها برای آن طی شود.

مدیر عامل سندفایر و مدیر پروژه، راب اسکارجیل اظهار داشت: «منابع معدنی به روز شده معدن لوری نشانگر پتانسیل اکتشافی چشمگیر پروژه مس بلک بیوت است. این معدن تنها ۱.۸ کیلومتر از درگاه دسترسی زیرزمینی برای معدن جانی لی فاصله دارد و برای دور جدید عملیات‌های اکتشافی ما در اولویت بالا قرار خواهد داشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها