قالیباف اصل

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مصوبه‌های جدید شورای عالی بورس به تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه با مجوز بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهادهای مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارایه در بازار سرمایه شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، در جلسه شورای عالی بورس که دوشنبه (۲۶ آبان ماه) برگزار شد، تصمیم هایی مانند تخصیص حداقل ۵۰ درصد از مجموع ۲۰ درصد نصاب سهام به سهام عدالت، افزایش حداقل اوراق دولتی در  نصاب ها از ۱۰ به حداقل ۲۵ درصد و افزایش سقف صندوق‌ های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت از ۳۰ به ۵۰ هزار میلیارد تومان اتخاذ شد.

در کنار چنین تصمیم‌هایی مصوب شد، بانک مرکزی مسایل مربوط به صدور مجوز برای صندوق‌های سرمایه گذاری وابسته به نهادهای مالی مرتبط با بانک ها را تسریع و تسهیل کند.

همچنین مقرر شد، امکان تاسیس صندوق برای بانک‌های فاقد صندوق، فراهم و اجازه تاسیس بیش از یک صندوق برای بانک ها نیز صادر شود.

«حسن قالیباف اصل» امروز (چهارشنبه) با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی بورس در این خصوص افزود: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که شامگاه دوشنبه (‌۲۶ آبان ماه سال جاری) با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، مقرر شد تا بانک مرکزی شرایط را برای بانک‌ها جهت سهامداری در شرکت‌های تامین سرمایه تسهیل کند.

وی اظهار داشت: در بند ب ماده ۱۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال ۱۳۹۶ مقرر شد تاسیس آن دسته از شرکت های تامین سرمایه که دارای سهامدار بانکی هستند، نیازمند اخذ مجوز از بانک مرکزی باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: این اتفاق می‌تواند منجر به توسعه نهادهای مالی و نیز تنوع خدمات قابل ارائه در بازار سرمایه شود.

وی افزود: در صورتی که یکی از بانک‌ها به دنبال تقاضای تاسیس شرکت تامین سرمایه است می تواند درخواست تاسیس چنین شرکتی را به بانک مرکزی ارائه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها