• ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
  • کد خبر: 45380
سنگ آهن

حمل دریایی سنگ آهن طی چند ماه اخیر کاهش داشته که به دلیل کاهش خرید چینی ها و کاهش تولید فولاد این کشور در ماه اکتبر بوده است همین امر بر نرخ کرایه حمل با کشتی نیز فشارهایی وارد کرده است. در ماه نوامبر نرخ کرایه حمل سنگ آهن کشتی های کیپ سایز از برزیل به چین از میانگین ۱۸.۵۷ دلار در هر تن مرطوب در ماه اکتبر به ۱۳.۵۵ دلار در هر تن رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران،  آمار رسمی و اطلاعات حمل کشتیرانی نشان می دهد صادرات برزیل نسبت به سپتامبر کاهش داشته و میزان صادرات بندر هدلند استرالیا نیز هنوز نسبت به اوج ۵۱.۸ میلیون تنی ماه ژوئن، ۵.۳ میلیون تن کمتر است.

البته رشد سریع واردات سنگ آهن به چین در ۱۰ ماهه نخست سال که به ۹۷ میلیون تن رسید افت تقاضای اروپا و سایر کشورهای آسیایی را جبران کرد البته بخشی از این رشد سریع به دلیل رشد تقاضا نبوده و نتیجه فرایند تکمیل انبارها برای سنگ آهن و همچنین فولاد بوده است.

از اوایل ژوئن موجودی سنگ آهن بنادر چین روند صعودی داشته و تنها در اکتبر ۵.۸ میلیون تن بالا رفت. میزان موجودی بازار فولاد چین نیز ۲.۲۶ میلیون تن رشد داشته و به سطوح بالای اوایل آگوست بازگشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها