پتروشیمی

شرکت نفت و گاز پی‌تی‌تی تایلند اعلام کرد که به تکمیل طرح ساخت پتروشیمی در ایالت اوهایو آمریکا متعهد می‌ماند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، زیرمجموعه آمریکایی شرکت دولتی نفت و گاز پی‌تی‌تی تایلند (PTT PCL) اعلام کرد که در حال پیگیری و ادامه کار روی طرح پتروشیمی تعریف شده در ایالت اوهایو آمریکا برای تبدیل اتان به محصولات پلاستیکی و توسعه اقتصاد منطقه است.

روزنامه تایلندی نیشن هفته گذشته اعلام کرده بود: پی‌تی‌تی به شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال آمریکا (PTTGCA) دستور داده بود که برنامه‌های طرح در حال اجرای خود را به‌دلیل تغییر در شرایط سرمایه‌گذاری بررسی کند.

این روزنامه هفته پیش آورده بود که شرایط یاشده شامل انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا که احتمال می‌رود سیاست‌های واشینگتن در بازرگانی و سرمایه‌گذاری را تغییر دهد، می‌شود.

پی‌تی‌تی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال آمریکا در حال کار روی پیشبرد طرح پتروشیمی یادشده است و وقت و منابع خود را با هدف ایجاد هزاران شغل و توسعه فضای اقتصادی منطقه، صرف این پروژه می‌کند.

این شرکت عنوان کرد که این پروژه تاکنون متوقف نشده است و منتظر پیشرفت پروژه‌ در هفته‌ها و ماه‌های آینده است.

شرکت پی‌تی‌تی گلوبال کمیکال آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرده بود تکمیل برنامه سرمایه‌گذاری نهایی برای ساخت واحد اتان کراکر، که تحلیلگران هزینه آن را ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند، به‌دلیل شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) از نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی به نیمه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی موکول کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها