photo_2016-06-25_11-38-11.jpg

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی که طی روز سه شنبه با کاهش چشمگیری روبرو شده بود، امروز چهارشنبه بار دیگر با افزایش نسبی همراه شد، ولی این در شرایطی است که همچنان نتوانسته سطح مقاومتی ۱۳۴۰ دلاری را بشکند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه با افزایش نسبی همراه شده و به بیش از ۱۳۳۸ دلار رسیده است.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از ۱۳۲۷ دلار رسید که این رقم از اول جولای تاکنون بی سابقه بوده است.

بانک ملی استرالیا در تحلیلی درباره وضعیت بازار جهانی طلا نوشت: گمانه زنی های مربوط به اجرای سیاست های انبساطی پولی جدید در اقتصادهای بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا داشته است. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی بریتانیا و منطقه یورو پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا عامل مهمی در افزایش تقاضا برای طلا بوده است.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا قرار است امروز رسما از این سمت کناره گیری کند و ترزا می وزیر کشور بریتانیا جانشین وی خواهد شد. انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا طی ماه ژوئن تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی داشته است.

شاخص صنعتی داوجونز آمریکا روز سه شنبه با افزایش ۰.۶۶ درصدی روبرو شد و به بیش از ۱۸۳۴۷ واحد رسیده است. ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: در کوتاه مدت، بازارهای جهانی همچنان تحت تاثیر نگرانی های مربوط به برگزیت قرار خواهد داشت. این مساله می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا د ر شرایط کنونی شود.

در سایر بازارها نیز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۰.۵۷ درصد کاهش به کمتر از ۴۷.۹۰ دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۹۶.۴۶ واحد رسیده است.

به نظر می رسد در روزهای آینده قیمت طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز می تواند نقش مهمی در نوسانات قیمت طلا داشته باشد. گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد بود.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بولیون دسک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها