قراضه

بازار واردات قراضه در ترکیه به روند صعودی خود ادامه داده و آخرین قیمت برای قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ روز گذشته کمتر از ۴ دلار دیگر بالا رفته و ۳۳۶.۲۵ دلار در هر تن سی اف آر شده است. بر این اساس، قیمت قراضه به بالاترین سطح خود از ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، بررسی ها نشان می دهد قیمت از اول نوامبر تاکنون ۴۲.۲۵ دلار بالا رفته است.

هنوز هم قیمت قراضه میل به افزایش دارد و برخی فعالان بازار وضعیت فعلی را مشابه سال ۲۰۱۳ توصیف کرده اند که قیمت به ۴۰۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه رسیده بود ولی از طرفی کسی انتظار افت شدید قیمت در آینده نزدیک را ندارد.

گفتنی است، با توجه به وضعیت مطلوب بازارهای جهانی فولاد و تاثیر مثبت آن بر قیمت قراضه، برخی تحلیلگران معتقدند قیمت قراضه وارداتی در ترکیه به زودی ۳۵۰ دلار در هر تن سی اف آر می شود. به نظر می رسد قیمت قراضه در راستای رشد بازارهای فولاد بالاتر برود گرچه در ترکیه بازار میلگرد هنوز رشد قیمت های اخیر را جذب نکرده و روز گذشته معامله ای در بازار میلگرد این کشور صورت نگرفته است ولی چون قیمت بیلت هم در ترکیه صعودی است بعید نیست تا آخر این هفته قراضه وارداتی ۳۵۰ دلار شود.

برخی معتقدند اگر پاندمی کرونا اثر منفی شدیدی بر بازارها نگذارد و تقاضای چینی ها نیز پس از سال نو مطلوب باشد این روند صعودی بازار قراضه تا اواسط سال ۲۰۲۱ نیز مشاهده خواهد شد. البته برخی فعالان، نگرانی هایی در مورد احتمال افت قیمت شدید مشابه سال ۲۰۰۸ نیز دارند چون ابهامات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ کم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها