املاك

عرضه زمین وزارت دفاع دو روز دیگر در بورس کالای ایران انجام می شود که حمید کوشکی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است با افزایش عرضه املاک در بورس کالا نه تنها شفافیت قیمتی ایجاد می شود بلکه بورس به مرجعی برای قیمت گذاری و قیمت دهی تبدیل خواهد شد.

کوشکی با بیان مطلب فوق به «کالاخبر» می گوید: در صورتیکه معاملات مسکن در بورس کالا رونق پیدا کند نه تنها شفافیت قیمتی در بازار ملک ایجاد خواهد شد بلکه این معاملات به مرجعی برای قیمت گذاری و قیمت دهی تبدیل می شود.
وی ادامه می دهد: به این مفهوم که متقاضیان خرید املاک در کشور برای انجام معاملات خود، تابلوی بورس را مرجع قرار می دهند و روند قیمت را لحاظ می کنند که این اتفاق بسیار خوبی برای قیمت های عادلانه در بازار مسکن خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می گوید: عرضه املاک در بورس کالا در نتیجه دو عامل پربار خواهد بود.اولین نکته بحث شفافیت است و به سادگی و به واسطه ثبت شدن در سامانه های بورس کالا متوجه خریداران و قیمت های معامله شده خواهیم شد.
او می افزاید: نکته دوم این است که در واگذاری ها چه در بخش دولتی و چه در بخش های دیگر که املاک به صورت سنتی مورد معامله قرار می گیرد، فساد در معاملات وجود دارد که دلیل آن مزایده های سنتی و غیرشفاف است. 
این تحلیلگر بازار سرمایه خاطر نشان می کند:موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که املاکی که برای فروش گذاشته می شوند، ارزش بالایی دارند و ممکن است مالک امکان فروش آن را در خارج از بورس نداشته باشد و مجبور باشد برای مشتری مبلغ را قسط بندی کند و ضمانت اجرایی بسیار حائذ اهمیت است. سازوکاری به عنوان بورس کالا که نهادی سازمانی و خود انتظام در این میان وجود دارد که تضمین معاملات در آن همواره بدون کوچکترین خللی انجام می شود. بنابراین هم فروشنده از بازگشت مبلغ اطمینان دارد و هم مشتری این امکان برایش فراهم است تا ملکی را با قیمت منصفانه و عادلانه با شرایط ویژه خریداری کند.در معامله سنتی کوچک ترین واحد ملک با شرایط خاص نهایتا بازپرداخت یکماهه دارد بسیار متفاوت از شرایط بورس است.
جزییات عرضه ملک وزارت دفاع 
 به گزارش «کالاخبر»، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای برنامه فروش املاک مازاد خود، یک قطعه زمین محصور شده واقع در شهرستان دماوند را به قیمت پایه ۱۳۰ میلیارد ریال در تاریخ ۹ آذر ماه امسال در بورس کالای ایران روی میز فروش می‌گذارد.
این قطعه زمین به مساحت ۳۶۲۳.۴۵ مترمربع دارای سند شش دانگ واقع در شهرستان دماوند- دشت مشاء است و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۳.۹ میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان (۳ درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است.
مهلت واریز وجه تضمین و ثبت درخواست جهت شرکت در حراج نیز تا پیش از پذیرفته شدن بهترین قیمت پیشنهادی و انجام معامله خواهد بود. علاقه مندان می توانند از طریق لینک http://www.ime.co.ir/amlak.html در سایت بورس کالای ایران جزییات عرضه این ملک وزارت دفاع را ملاحظه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها