• ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
  • کد خبر: 456

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال همچنان مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای اقتصادی دور از انتظار در آمریکا موجب شده تا ارزش دلار طی هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش هنوز اختلاف نظر زیادی در بین کارشناسان اقتصادی نسبت به تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد. انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماه سوم امسال می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو داشته باشد.

هنری تو تحلیلگر ارشد موسسه کاپیتال پارتنرز تاکید کرد: انتظارات مربوط به سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو و همچنین انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است. قیمت طلا معمولا در برابر افزایش نرخ تورم و آمارهای ضعیف اقتصادی با افزایش روبرو می شود.

همچنین موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماه سوم امسال به کمتر از ۱/۵ درصد رسیده است. به نظر می رسد تغییرات مربوط به ارزش دلار در روزهای آینده همچنان تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

کن موریسون تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: علاوه بر کاهش ارزش دلار، تشدید تنش های سیاسی و درگیری ها در خاورمیانه موجب شد تا قیمت طلا در ۵ روز با افزایش ۶ درصدی روبرو شود.

نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نشان می دهد که روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده ادامه خواهد یافت. به نظر می رسد اگر فدرال رزرو آمریکا تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره تا پایان امسال را عملی نکند، ارزش دلار با افت بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.

اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده نیز می تواند بر روند قیمت طلا موثر باشد. گروهی از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده به ثبات خواهد رسید ولی در بلند مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

 

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها