• ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
  • کد خبر: 45622
طلا

در حالی که خوش بینی نسبت به ترمیم اقتصادی ناشی از تولید و توزیع واکسن کرونا موجب تقویت شاخص ها در بازارهای بورس شده و اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۶۹ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت طلا در مسیر کاهش ماهانه ۵.۹ درصدی در ماه نوامبر قرار دارد که بیشترین افت ماهانه از نوامبر ۲۰۱۶ تاکنون است. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه ۲۰۲۱ با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۷۷۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، مایکل مک کارتی استراتژیست موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «خوش بینی ناشی از تولید واکسن کرونا در حال کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازارهای امنی نظیر بازار طلاست. افت قیمت به زیر ۱۸۰۰ دلار می تواند مقدمه کاهش بیشتر قیمت باشد.»

خوش بینی به تولید واکسن کرونا سبب شده تا ارزش دلار امریکا به پایین ترین رقم بیش از ۲ سال گذشته برسد و شاخص های بورس جهان در مسیر یک رشد ماهانه بی سابقه قرار گیرد.

عامل دیگری که افزایش اشتها برای ریسک پذیری کمک کرد انتشار آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانجات چینی در ماه نوامبر سریعترین رشد را در طی بیش از ۳ سال گذشته داشته است. اکنون سرمایه گذاران در انتظار سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو در کنگره هستند تا سرنخ هایی از مسیر آینده سیاست های پولی آمریکا به دست بیاورند.

مک کارتی افزود: «ریسک احتمالی این است که فدرال رزرو برنامه خرید اوراق قرضه خود را کند و یا حتی متوقف کند و این یک دلیل دیگر برای محتاط بودن در خصوص چشم انداز بازار طلاست.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها