پتروشیمی

تعداد مجتمع های پتروشیمی ایران در هفت سال گذشته با رشدی ۴۲ درصدی از ۴۵ مجتمع به ۶۴ مجتمع تا پایان تابستان سال جاری رسید و سبب شد ظرفیت تولید با رشد ۳۰ درصدی از ۵۶.۷ میلیون تن به بیش از ۷۴ میلیون تن ارتقا یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، روند رشد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران با شتاب ادامه دارد و آمارها نشانگر آن است که در ۷ سال گذشته ظرفیت تولید با رشدی ۳۰ درصدی در این صنعت پیشرو از ۵۶.۷ به بیش از ۷۴ میلیون تن تا پایان شهریورماه امسال رسیده است.

همچنین تا پایان سال جاری با اجرایی شدن طرح های جهش دوم پتروشیمی، پیش بینی می شود ظرفیت تولید به ۸۵ تا۹۰ میلیون تن خواهد رسید که رشدی ۵۰ درصدی را رقم خواهد زد.

برپایه این گزارش، تولید محصولات پتروشیمی ایران از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، با بیش از ۸ درصد افزایش  به ۳۵ میلیون تن رسید که بخشی از آن در داخل کشور به عنوان خوراک صنایع پایین دست استفاده شده و بخشی نیز صادر شده است.

صنعت پتروشیمی ایران به عنوان یکی از صنایع مادر از مهم‌ترین ارکان توسعه و موتور محرک بخش‌های گوناگون اقتصاد کشور است و تکمیل زنجیره تولید، ایجاد تنوع در محصولات، تامین خوراک صنایع داخلی و همچنین ارتقاء ارزش سبد محصولات تولیدی در این صنعت پیشرو نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها