سیمان

ارزش صادرات زنجیره سیمان در هفت ماهه امسال به بیش از ۱۶۳.۴ میلیون دلار رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از  ایرنا، هفت ماهه ابتدایی امسال مجموع زنجیره سیمان صادراتی به وزن هفت میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۲۸ تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ کاهش ۲۴ درصدی دارد.

مجموع صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش ۲۱ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۹۲۱ تن به ارزش افزون بر سه میلیارد و ۴۹.۴ میلیون دلار ثبت شده است. 

واردات زنجیره سیمان در دوره هفت ماهه ۹۹ (فروردین لغایت مهر) از نظر وزن بیش از ۲۴ هزار تن به ارزش بالغ بر ۱۷.۶ میلیون دلار بود، واردات از لحاظ وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۷ و ۳۴ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین میزان واردات بخش معدن وصنایع معدنی در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر وزن دو میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۱۲ تن را ثبت کرد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۴.۷ میلیون دلار است. مقایسه عملکرد واردات هفت ماهه این بخش از نظر وزن و ارزش در مقایسه با هفت ماهه ابتدایی سال ۹۸ به ترتیب ۱۶ درصد افزایش و سه درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی سهم بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیر نفتی در دوره هفت ماهه امسال از لحاظ ارزش ۱۶.۷ درصد و از نظر وزنی ۳۲.۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت برای امسال وعده داد که برنامه افزایش ۲۵ درصدی تولیدات صنایع معدنی را نسبت به سال ۹۸ به مورد اجرا گذارد.

همچنین قرار است ۲۰ تا ۲۵ درصد به میزان ذخایر معدنی کشور بیفزاید و سهم استخراج هم با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شود.

میزان استخراج سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی است که سهم مصالح ساختمانی آن ۶۰ تا ۶۵ درصد برآورد می شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها