image.jpeg

امروز سرمایه گذار دچار سردرگمی می شود که آیا با نرخ ارزی که وارد بازار شده است، می‌تواند از بازار خارج شود یا در این مابین دچار ضرر می شود. بنابراین بازار آتی می تواند ابزار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی در جهت پوشش نوسان نرخ ارز خواهد بود.

مدیر عامل کارگزاری بورس آثل‏، در خصوص مزیت های راه اندازي بازار آتی ارز در بورس كالاي ايران گفت: خاصیت بازار آتی، پوشش نوسانات نرخ ارز است. با توجه به نوساناتی که نرخ ارز در ایران دارد و ریسکی که سرمایه گذاران متحمل می شوند در حال حاضر یکی از مشکلات عدم سرمایه گذاری خارجی ها بحث نوسان نرخ ارز است .

محمود آشورزاده افزود: در واقع سرمایه گذار دچار سردرگمی می شود که آیا با نرخ ارزی که وارد بازار شده است، می‌تواند از بازار خارج شود یا در این مابین دچار ضرر می شود. بنابراین بازار آتی می تواند ابزار مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی در جهت پوشش نوسان نرخ ارز باشد.

وی همچنین در ادامه بیان کرد: به طور قطع مشکلات دیگری غیر از نوسان نرخ ارز از جمله مشکلات تبادل بانکی و تضمین سرمایه گذاری در كشورمان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی با آن دست به گریبان هستند؛ اما بازار آتی ارز ابزاري است که می‌تواند یکی از مشکلات بزرگ سرمایه گذاران خارجی را مرتفع و بازار سرمایه ایران را برای آن ها جذاب کند.

مدیرعامل کارگزاری بورس آثل‏ اظهار داشت: یکی از پیش نیازهایی که برای راه اندازی بازار آتی ارز از سوي بانك مركزي پیش بینی شده است، تک نرخی شدن ارز است. تک نرخی شدن ارز براي فعالان اقتصادي بسیار خوشایند است به طوريكه این مسئله می تواند به شفاف شدن بازار کمک بزرگی کند؛ در اين بين پس از تك نرخي شدن ارز، مي توان بازار آتي ارز را بدون مانعي خاص راه اندازي كرد. 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها